Webkettő pont

www.wondeer.com - Egy webkettes site története az ötlettől addig, amíg megveszi a Google vagy a Yahoo :)

Friss topikok

Linkblog

Mennyit ér?


My blog is worth $2, 822.70.
How much is your blog worth?

HTML

Megvan a csapat és kint van a magyar reg

2007.08.29. 22:47 Twodotzero

Többhetes vadászat eredménye, amit az iwiwen, az it2it-n és a prog.hu-n folytattam, hogy véglegesedni látszik az a csapat, aki a magja lesz az oldalnak.

Fiatalok, lelkesek, érdeklődnek és tanulni akarnak. Ha még szorgalmasak is lesznek, megesszük az iTunest ebédre.

Szombaton délután kezdődik a fejlesztés, brain storminggal a szolgáltatásokról, és egy brutál vacsorával a trófeában. Csinálok majd kompromittáló képeket részeg szoftverfejlesztőkről. Sztriptíztáncosnő nem lesz, majd karácsonykor.

Ja és kint van a wondeer.com béta-regisztráció magyarul is. Nézd meg és regisztrálj. Most.


25 komment

Címkék: csapat team

A bejegyzés trackback címe:

https://webkettopontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr68152523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exc · http://www.it2it.hu 2007.08.31. 00:11:14

Végigolvastam a blogot, beraktam a favorites-be a Getting Real-t (majd elolvasom) és kíváncsian várom a folytatást. A hozzáállásotokkal nincs baj, a dolog is érdekesnek tűnik (mi a búbánat lehet ez?) és amúgy is érdekel, hogy hogy alakul a dolog, úgyhogy néha majd benézek. Egy kalappal!

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2007.08.31. 00:39:13

exc:

regisztrálj a wondeer.com címen, ott már sejthetsz valamit :))

Köszi a jókívánságokat

w2

Angelus 2007.09.02. 20:08:27

Megvolt a "fejtágulat". Ötletek, pozitívan vitatkozó fejlesztők, mi-miért legyen, ne legyen, ütős lesz.

Tündinek üzenem, hogy pusztán mert még életében nem látott software fejlesztőket brainstormingolni nem biztos, hogy az ő sokéves tapasztalata a mérvadó.

Egy fejlesztés mindig ilyen. Sőt még ilyenebb. Ez még egész csendes és visszafogott volt. Tudom. Párszázon már voltam életemben.

Mindegy. Megyünk tovább.

A

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2007.09.02. 21:42:30

Angyalka :)


Lélekkel, és nehogy elzavarj innen bárkit, mert a derekad töröm le :)


vitázunk, fülelünk, elmagyarázunk, hogy várjanak a wondeer.com -ra és szeressenek minket...

Tündi2003 2007.09.03. 15:26:25

Engem nem lehet csak úgy elzavarni :-)

Elég baj az, ha a fejlesztések ad hoc alapon történnek.

A "most már el kellene kezdeni kitalálni, milyen legyen az éles site" gondolatmenet nekem olyannak tűnik, mintha hozatnál murvát, cementet, gerendákat, munkásokat és mindent ami kell egy házépítéshez, és amikor mindez ott van a telken, akkor kezdenél el gondolkozni rajta, hogy izé, milyen is legyen a ház? Gyorsan brainstormingoljunk ki egy alaprajzot!

Sok site azért ilyen kusza, nem-felhasználóbarát, mert nem lett előre kitalálva, milyen legyen, milyen felépítésű, hány oldalból álljon, milyen legyen a navigáció, milyen szolgálatatásokat akarunk adni stb.
A csillivilli a végén kell, hogy jöjjön (színek, betűtipusok, stb.), de sokan ezt veszik előre.

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2007.09.03. 15:32:51

Na erre meghagyom Angelust válaszolni :)
Angelus az angyal sötét oldala ....


Én meg gyártok egy postot este a rapid developmentről, continuous betáról és társaikról...

Tündi2003 2007.09.03. 15:47:17

Maga mindig mindent kétszer mond, kétszer mond? :-)))

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2007.09.03. 15:54:17

Kiszedtem az egyiket a kettőből... a blog.hu programozóit illeti a dícséret :)

Nem látszott a kommentem, így vissza copy-pasteztem.

Angelus 2007.09.03. 17:44:56

Welcome My Friends,

Mielőtt még bárki azzal a váddal akarna illetni (és miért is tenne ilyet bárki is), hogy el akarok üldözni bárkit, alább közlöm a TSDUG - Top 10.

(Tradition Software Development User's Guide), gy.k.

Néhány egyszerű alapvetés of software development:
1. Fejlesztési terv MINDIG VAN.
2. Jó fejlesztési terv SOHA.
3. Betartható fejlesztési terv meg MÉG ANNYI SEM.
4. Részletekbe menő fejlesztési terv= a Kreativitás Halála.
5. Itt a feladat, csináld meg= Developer degradálva Programozónak (IT droid)
6. Betűtípus, méretek, elhelyezések: Lásd .css alapfokon. EZEN NEM MÚLIK Site.
7. Nincs még kész?????= Túlhajszoltság, Stressz, Depresszió, Terméketlenség (lásd még a "Na-mi-van-Édes-mikor-fog-végre-felállni? SOHAAAAA? De miért? Én ezt nem értem... Brühühü című fejezetben).
8. Nem készült el terv szerint???=NEM IS FOG.
9. Felelős MINDIG VAN.
10. Levágott fejekkel NEM LESZ JÓ SOFTWARE.

Ennyi.

És most a NWSDUG - Top 10
(Na, kitaláljátok, hogy ez mi lehet?)

1. Fejetlenség
2. Káosz
3. Ötletek
4. Viták
5. Újabb ötletek
6. Újabb Viták
7. Kreatívitás
8. Alkotói szabadság
9. Alkotás
10. Nyertünk.

Melyik tetszik jobban?

A

missparker 2007.09.04. 14:26:10

Angelus, védesd le a második metódust, mert még lemásolom :)) A 10. pont tetsz a legjobban :)

missparker 2007.09.04. 15:31:38

Tündi2003,

A site fejlesztési metódusa szerintem hidegen hagyja az átlagusert. Engem sem érdekel, hogyan fejlesztették a magyar iwiw-et, vagy a szerb nadjiwezu-t, csak szentségelek, ha gagyi, és örülök, ha nem az. Pl. nem érdekel, hogy ki találta ki a "térképre mindet" funkcióját, és mikor jött az 5let, benne volt-e a fejlesztési tervben. Lényeg, hogy működjön. Így lesz ez a wondeer-rel is. Ezért azt gondolom, hogy a fejlesztők igyekeznek a legjobban összedobni a cuccost. Management témákban is ők látják, hogy az embereket mivel lehet kreatív alkotásra késztetni, mennyire engedik elszabadulni a marketing 2.0-át és társai. A cipész csinálja a cipőt :)

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2007.09.04. 18:12:21

Node kedves parker kisasszony,


ez a blog egyelőre az elvetemült geekeknek szól, azok meg lássanak csak be a fügöny mögé egy picit.
Sőt adjanak okos vagy buta tanácsokat, merthogy erről is szól a web2 :)
Azt már tudom eddigi életemből, hogy mivel lehet nem kreatívvá tenni az embereket. Ezt kerülni igyekszem :)

tündi2003 2007.09.05. 09:27:46

Lehet, hogy én értettem félre wondeeréket, de nekem az jött le az egész blogból, hogy MÁR gyűjtik a népet a site-hoz, de MÉG nincs is tervük a site-ra, hogy milyen lesz. Majd menetközben kreatívan kibrainstormingolják.

Az átlagjúzert ez tényleg nem érdekli, és gondolom, aki már regisztrált náluk, azt sem, és főleg az az illető nincs is itt a blogon.

Csak félek, hogy nem hogy 1 hónap, de egy félév után sem lesz kint semmi hasznos az oldalukon, és a regisztrált felhasználók nagy többsége úgy otthagyja őket, mint a huzat.

Szerintem elég lett volna akkor kirakni a netre a site-ot, ha már legalább 75%-ban kész, és MŰKÖDIK, azaz lehet le- és feltölteni.
Az, hogy "addig is gyűjtsünk felhasználókat" az szerintem nem béta. Az csak adatgyűjtés. Ilyen "béta-oldalt" én is kirakok akármikor.

Ha már a fiúk megosztják velünk a site felépülésének történetét, akkor én is megosztom velük a véleményem.

missparker 2007.09.05. 10:06:53

Tündi, ami lejött neked, az majdnem jó, csak az értékelés része nem jó. Igen, gyűjtik a népet, és csinálnak egy bétát.
Az 5let csak azért jó, mert pl. a Yahoo az outlook-feelinges levelezőjével is így csinálta. Mit ért el vele? Volt egy felmérés, amiben az usákok jobbnak tartották a Yahoot, mint a Google-t :)) SZVSZ ezt érdemes adoptálni.

Ahogy te nekem az én készülő site-omról véleményt formáltál, az itt is jól fog jönni, sőt nagyon kell. De a fejlesztés metódusába, folyamatába szerintem nem látunk innen bele annyira, hogy véleményünk lehessen.

Tündi2003 2007.09.05. 14:03:34

A Yahoo vagy a Google már egy ismert cég volt, amikor kijött egy új cuccal. Egy régi, ismert cég esetében én is megbíznék bennük, megadnám a címem stb.
De itt - bár nem az a baj, hogy a wondeer még ismeretlen - hanem az, hogy nekem az jött le a posztokból, hogy a fiúk még csak azt tudják, hogy MIT akarnak (egy zene le-fel töltögetős szájtot) de azt még nem, hogy HOGYAN is lesz ez megvalósítva, pl. még tárhelyük sincs, de MÁR gyűjtik a népet.
Oszt lehet, hogy a végén rájönnek, hogy ez így már nem is éri meg, mert - mint kiderült, drága a tárhely, stb.- és akkor mit csinálnak? Kiírják a bétaverzióra, hogy bocsika, mégse jó az üzleti tervünk, mégse lesz site?

A házas példához visszatérve: ha elhatározom, hogy építek egy házat, akkor nem az az első, hogy elrohanok cementet venni, hanem előbb megtervezem a házat, és a tervhez képest veszem meg a cementet. Magyarul azt mondhatnám, hogy nem iszok előre a medve bőrére.

De tényleg drukkolok. Ha kész lesz a site, lehet hogy megyek és letöltöm a Szekeres Adrienn legújabb számát, mert nagyon tetszik! :-) Ugye, fent lesz?

missparker 2007.09.05. 14:11:43

De mit vársz tulképp? Hogy legyen kőbe vésett fejlesztési tervük? Az nem lesz, mert azt tapasztalták, hogy nem jön be. Minden más meg már van: ötletek, szakik, elképzelések a hogyanra, _nyitottság_. Innen vissza is jutottunk az iwiw-es példámhoz: nem érdekel, hogyan tervezték, az érdekel, hogy működjön.

Arról nem is beszélve, hogy nem zene le/feltöltő szájtot (fujj, de ronda így leírva, soha többé:) akarnak, hanem van itt még vmi, amit az istennek sem mondanak el, nemhogy nekünk. Úgyhogy muszáj lesz kivárni.

Tündi2003 2007.09.05. 18:09:06

Na, de ha nem akarják megmondani mi lesz a honlapon, akkor mit borzolják itt vele az idegeimet? :-)))))
Ha úgyse tudhatunk meg róla semmit, akkor minek a blog?
Amúgy engem _minden_ munkafolyamatban zavar, ha valaki csak ad hoc módon áll neki. Anyám is az idegeimre megy, mikor már félig bekeveri a sütit, és a közepén jön rá (mert csak akkor ér oda a receptben, mert sose olvassa el előre) hogy pl. nincs tojás, és nem is tud szerezni, és anélkül nem lehet megcsinálni a sütit, és ki lehet dobni az egészet.
Wondeerék is csak most jönnek rá, hogy milyen rohadt drága a tárhely. Ez a tétel, a tárhelybérlés költsége hogyhogy nem szerepelt az üzleti tervükben?

És jó, ne legyen kőbe vésett terv, sőt semmilyen se legyen. De amíg nincs _semmi_, addig minek reklámozni?

missparker 2007.09.05. 19:20:14

MÜSZI. Ez a válasz a reklámos kérdésedre :))

Honnan tudod, hogy nincs semmi. Ha nem lenne, írnának blogot? Vmi célja van az egésznek, de jó marketingesként kivárom, mi az. Hogy megtanuljam :)

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2007.09.05. 22:23:01

Tündi,


A tervben volt tárhely, be is volt árazva, természetesen valós árak alapján, épp azon alapult a modell. Nem magyar árral terveztem már akkor sem.
Folyamatosan keresem az újabb és olcsóbb beszállítókat, és most, hogy épp a tárhely árán akartam faragni még egy kicsit (sikerült), rápillantottam a magyar árakra, és popsira huppantam a meglepetéstől, hogy mennyire drágák itthon.

Ezt a meglepetést osztottam meg veletek itt a blogon, jól meg is támadtak itthoni tárhelyszolgáltatók, akikkel nagyon picit együtt is érzek velük, de szerintem sem a szolgáltatás, sem a helyszínkiválasztás, sem az üzleti modell amit használnak nem elég versenyképes.


parker kolleginának meg igaza van, akarunk valamit, aszerint is megyünk. Itt éppen egyre többen jöttök olvasni. Amikor elindulunk, akkorra már egész sokan tudtok majd rólunk, és kicsit "velünk is lesztek" a korán indított fejlesztői blog miatt.

Ezt a blogot - szívem szerint - az ötlet születésekor kellett volna indítani, és indulásra sokan lennénk.
Ha tudod, hogy milyen örömök és gondok értek minket a fejlesztés során, bennfentes leszel. És ezt az ember szereti. :))
Ezért nézzük a barátok köztet is :))))))

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.09.06. 02:07:46

Tundi: ha jooindulatuan nezed a dolgot, akkor miert ne gyujtenenek elore felhasznalokat. Attol, hogy meg nem tudjak milyen lesz pontosan a szolgaltatas, hogy hogy csinaljak meg, attol az elkepzeles mar megvan. A birka meg te vagy, ha egy ures oldalra beirod a melcimed, es meg izgulsz is, hogy aruljak el, mi lesz az. :) A MUSZI jo pelda :).

Az epitkezos hasonlatoddal sem ertek egyet. Neked mint usernek (?) mindegy, hogy milyen modszertannal fejlesztenek, amig a vegeredmeny jo lesz. Mondjuk, hogy a hasonlatnal maradjunk, megkerdez egy epitesi vallakozo, hogy erdekelne-e egy jo kozlekedesi lehetosegekkel biro, belvaroshoz kozeli, de zold ovezeti, ilyen-olyan kategoriaju lakas. Ettol meg nem kell, hogy mar meg legyen, hogy kitol veszi a cementet, de meg csak az sem, hogy meg legyen tervezve a haz. Jo, kb. tudjuk, hogy fiatalos lesz, vilagos zoldre nezo lakasokkal, mindegyiken lesz erkely. Tudjak hogy kell hazat epiteni, no rocket science, ahogy az angol mondja, de meg a homlokzatterv sincs kesz. Sokfelekeppen meg lehet csinalni (legyen teniszpalya a teton, vagy inkabb medence), de attol az alapigeret (lasd fentebb) meg minden esetben teljesulhet.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.09.06. 02:44:18

Szetszpemmeltem a blogodat, de a csapatosszeallitasrol beszelhetnel meg. Hogy indult, kik voltak a mag, stb. (nem techie baratok osszeultetek), aztan vadasztatok programozokat?

Tündi2003 2007.09.06. 09:05:50

"...A tervben volt tárhely, be is volt árazva, természetesen valós árak alapján, épp azon alapult a modell. Nem magyar árral terveztem már akkor sem.
Folyamatosan keresem az újabb és olcsóbb beszállítókat, és most, hogy épp a tárhely árán akartam faragni még egy kicsit (sikerült), rápillantottam a magyar árakra, és popsira huppantam a meglepetéstől, hogy mennyire drágák itthon.

Ezt a meglepetést osztottam meg veletek itt a blogon, jól meg is támadtak itthoni tárhelyszolgáltatók, akikkel nagyon picit együtt is érzek velük, de szerintem sem a szolgáltatás, sem a helyszínkiválasztás, sem az üzleti modell amit használnak nem elég versenyképes... "


Miért nem ezt írtad a posztban? Amit a bejegyzésben írtál, abból nem az jött le, hogy benne volt a tervben a tárhely, hanem úgy tűnt, hogy még csak most kezdtek keresni tárhelyet.
Legközelebb tessék pontosabban fogalmazni! :)

És miért eleve külföldi tárhelyet választottál, és honnan tudtad, hogy a külföldi tuti jobb lesz, ha a magyarok között szét se néztél? Na, engem az ilyen nüanszok érdekelnének a blogotokban!!!!

Atlétának: eszem ágában sincs üres oldalra beregelni. :-)

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2007.09.07. 00:01:23

atléta:
a csapatról írok hamarosan, és képek is kerülnek ki

tündi:
a tárhelyet megnéztem már a tervezés fázisában, igazából egy nagyon jó web2 üzemeltetési modell alapján terveztem
de találtam annál is olcsóbbat, és mazohizmusból megnéztem a magyar szolgáltatókat. aztán kiakadtam, és a kiakadásom miatt postoltam egyet

pontosan fogalmazok, ne tessék többet gondolni, mint amit írok :)))

meroving 2007.09.13. 23:27:16

- hiba jelentést nemtom hova írjak... megy ide. magyar regnél hullámos ő betű van. gázos.
- és ha már webkettő akkor tessé validnak lenni (xhtml, css :)

Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2007.09.14. 00:37:51

A hibajelentés jó ide is, de az oldalra teszünk egy címet hibákat kiabálni.

Kösz, hogy szóltál, remélem gyorsan kijavítják. A hullámos betűket én sem kedvelem...

:)

süti beállítások módosítása