Szeretném elújságolni, hogy Twodotzero és barátai megtisztelő felkérése alapján a projekt sales- és marketingtámogatását kaptam meg feladatként. Ezúton is köszönöm nekik a bizalmat és a lehetőséget. A blogban ezért néha én is feltűnök majd, hogy megmutassak pár műhelytitkot.
A legelső „műhelytitok” a személyes szakmai vívódásom kronológiája arról, hogy egyáltalán hasznára lehetek-e ennek a projektnek. Persze, egy programozóban, designerben nem merül fel ez a kérdés, ez igazságtalanság :)
Most annyit tudok, hogy ez a projekt zeneszolgáltatásról szól, eddig sosem próbált módon. Zene: kedvenc előadóm (Ákos) azonnal eszembe jutott… és egy gondolata a reklámról, amit első bejegyzésem címének választottam. Hogy előttem legyen: ilyet nem akarok. Nem leszek reklámember. Tehát nem írom meg a felhasználók sorsát, nem változtatom meg a szokásaikat. A meglévő szokásaik által kerülök közel hozzájuk. Ez lesz az alapja a felhasználók lojalitásának. Ez a webes szolgáltatás a barátjuk lesz. Először csak egy könyvjelző lesz a sok között, aztán a nyitóoldal. A módszer pedig egyértelműen az online marketing és a marketing2.0. A még ki sem talált, le sem dokumentált tudomány. Szerencsére van benne egy kevés tapasztalatom.
A szolgáltatásról alig tudok valamit, a felkérésre sem mondtam még egyértelmű igent. Miként fognék hozzá? A legtöbb marketinges ilyenkor másol. Megnézi, hogyan csinálták mások, az okosabbja mások hibáját is kielemzi. Ez egy egyedi szolgáltatás lesz, másolni tehát nincs mit, különben sem stílusom a koppintás. Így csak bukott projekteket keresek, most nem érdekelnek a sikertörténetek. A kockázatokat akarom látni. Néhány marketingkatasztrófát, ami hazavágott egy-egy ígéretes terméket vagy szolgáltatást. Jó kis kutatómunka, külföldi fórumok, blogok mélyén, híroldalakon. Esetleg Google tárolt változatokból rekonstruálni a lépéseket, hiszen az oldalak már eltűntek. Listát készítek, projektenként és lépésenként, bejelölve, hogy melyik lépés hogyan járult hozzá a projekt végzetéhez. Ez a „kudarctáblám”. A táblázat kapott még egy oszlopot, „mentőövek” címmel. Rég elfeledett, buta hibákat javítok ki, amit okos emberek követtek el. Vajon ők miért nem látták, hogy rosszul csinálják? És vajon én látni fogom-e a saját munkámban? A kudarctábla okulásul fog szolgálni. A mentőövek segítségül. De hoppá, hiszen már dolgozom a projekten. Az alaptapasztalatok megvannak, buktatókat ismerem. Ennek tudatában képes vagyok eldönteni: belevághatok.
Egy személyes beszélgetés Twodotzero-val, miközben egyre kerekebb szemekkel nézem a készülő felületeket, hallgatom a meglévő ötleteket, beavatást nyerek a Titokba. Hűű, ez igen. Belevágok.