Webkettő pont

www.wondeer.com - Egy webkettes site története az ötlettől addig, amíg megveszi a Google vagy a Yahoo :)

Friss topikok

Linkblog

Mennyit ér?


My blog is worth $2, 822.70.
How much is your blog worth?

HTML

Közkívánatra...

2007.09.26. 21:41 missparker

A kommenteken és e-maileken érkező kérések és egyéb igényjelző üzenetek hatására meghajlunk a közönség akarata előtt.

Egy fejlesztő kollégát megkérdeztem az ügyünk technika állásáról, mire is az alábbi választ írta:

"Az utóbbi napokban regisztráltuk és konfiguráltuk a fejlesztők számára nélkülözhetetlen eszközöket, az SVN repository-t és a trac hibakövető rendszert. Az SVN-t benépesítettük fájlokkal és a trac-ot wiki lapokkal. Ezenkívül az Amazon EC2-n felélesztettük a virtuális gépünket, melynek a konfigurációja folyamatban van, és saját AMI-ket hozunk létre belőle. A szolgáltatás magját képező motort már el tudnánk indítani a virtuális gépen, de előtte az Amazon környezetében még át kell hidalnunk a perzisztencia hiányából fakadó problémákat."

Itt tartunk most...

Holnap a designoldalról is írunk.

18 komment

Címkék: web2 webfejlesztés fejlesztés csapat szoftverfejlesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://webkettopontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr56178068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bullshit · http://www.adi.priv.hu/cucc/bullshit2.html 2007.09.26. 22:57:40

És ezek fel sem merültek???

Csapatmunkában szükséges integrálni a megtérülő sztenderdizációt. Meg kell próbálnunk bevetni az együttműködő működési költségeket. Új koncepció szerint kell szinkronba hozni a hibátlan piaci pozíciót. Létfontosságú dolog szimulálni a globális preferenciák szerinti értékláncot.

:-)

ABL 2007.09.26. 23:29:48

Még ma szükséges újradefiniálni a megfelelően előkészített jogharmonizációt.

bullshit · http://mp3tunes.com 2007.09.27. 00:24:05

Tök kiváncsi lettem.

Kersetem egy percet a Google-lel ( www.google.hu/search?hl=hu&q=store+your+mp3&btnG=Keres%C3%A9s&meta= ). Második találat: mp3tunes.com

Ingyenes regisztráció. 1 GB ingyenes tárhely. Ingyen letölthető szinkronizáló szoftver. ( XP, Vista, 2000, OS X, Linux egyaránt támogatott )

Feltöltöttem egyik kedvenc albumomat a mp3tunes.com oldalon.

Mostmár bárhonnan elérhetem az interneten keresztül. Akár mobilról is. Sőt leszedtem egy Firefox plugint, amivel azonnal hozzá tudom adni a zenéimhez, amit böngészés közben találok.

Majd szétnézek rajta mégjobban, mert rengeteg egyéb lehetőség van, ahogy láttam.

Mondjuk biztos nem jön be nekik a biznisz, mert a marketing terén ilyen hagyományos módszert alkalmaznak, mint szlogen...

Ezzel búcsúzok: "Your music everywhere"

Odabasz. Tényleg király ötlet! ;-)

/Miközben ezt írtam a háttérben szól a feltöltött zeném. Nagyon laza. És működik! :-)/

missparker 2007.09.27. 08:34:06

Feltöltötted, juhéj, ügyes vagy :D Tehát már megvolt vhogy.

A mi esetünkben az a kiindulás, hogy nincs meg a zene, és keresed. Nálunk megkapod, ingyen, jogtisztán. Utána a tiéd everywhere, ott hallgatod, ahol akarod.

captain.jack.sparrow 2007.09.27. 10:33:44

Bullshit voltam. Már a nickem. :-D

Szóval lehet ám ott is _ingyenes_ zenéket szerezni. Kipróbáltam működik. :-P

Innentől kezdve nem értem, hogy mi a forradalmi a készülő "titokban", amirőé már kb. mindent elárultatok... Mégcsak nem is lesz egyedi, nemhogy forradalmi.

Jöhet a marketingduma. :-D

missparker 2007.09.27. 15:52:20

No barátom, ez most a tény:

Ott kaphatsz ingyenes zenét.
Nálunk kaphatsz ingyenes és _legális_ zenét.
Ez a különbség.

Vetted, vagy kell a marketing mellé? :D

captain.jack.sparrow 2007.09.27. 16:38:25

LOL

Most keményebbre vetted a hangnemet? Már nem olyan izgalmas a projekt?

Jöhet a marketing duma. De kérlek arról beszélj, hogy miért nem tökmindegy nekem, hogy Ti legálisan vagy illegálisan csináljátok.

Nekem ingyen van mindkettő. :-)

Marcell. 2007.09.27. 18:28:48

Az mp3-ak letöltése felhasználói oldalról legális, ameddig csak saját használatról van szó és nem terjeszted. A legalitás kérdése csak a szolgáltatót érinti, tehát mint egységsugarú júzer én sem látom a különbséget a 2 oldal között...

missparker 2007.09.27. 18:34:48

Kapitány, ó kapitányom: Túlhaladja szándékaimat, hogy a jogkövetés fontosságáról tartsak kiselőadást neked :D

"Az mp3-ak letöltése felhasználói oldalról legális, ameddig csak saját használatról van szó és nem terjeszted."

De mi terjesztjük :D

atleta · http://www.atleta.hu 2007.09.28. 02:18:50

Sracok, az ordog ugyvedjekent... Annyiban azert erdekes, hogy a szolgaltato torvenyt szeg-e, hogy ha hosszabb tavon szeretned hasznalni (marpedig kalozpajtasnak tetszett az mp3tunes), akkor nem art, ha jogkoveto site-ot talalsz. Ott jon a minosegi kulonbseg, hogy jo szolgaltatast kapsz, vagy par havonta kereshetsz ujat.

Meg azert kicsit hipokrata hozzaallas ez, hogy nem erdekel, hogy a masik torvenyt szeg. Olyan ez, mint lopott cuccot venni. Nem te lopsz, de attetelesen hozzajarulsz a buncselekmenyhez azzal, hogy keresletet generalsz. Es ugy mondom ezt, hogy a file cserelest nem tartom elitelendonek, bar a megosztas resze ott is torvenyszeges, de amennyiben egy szolgaltato teszi ezt, az valahogy (nyilvan) penzt is szerez ebbol a tevekenysegbol, az meg mar minden oldalrol nezve gazos etikailag. (meg a torveny is maskepp kezeli.) Warez site-ot (akar illegalis MP3 letolto szolglaltatast) uzleti alapon uzemeltetni szerintem egy kategoria a kaloz CD (DVD) arusitassal.

De honnan is vesszuk, hogy ez a szepen ledesignolt mp3tunes.com illegal lenne? En elolvastam ezt www.mp3tunes.com/cb/about/ , press release-ekkel, meg minden. Hat az is hulye, aki elsore azt feltetelezi, hogy ezek torvenyt szegnek. A ceg alapitoja nevvel, sajto nyilatkozatokkal. FUD? :)

missparker 2007.09.28. 08:13:35

> De honnan is vesszuk, hogy ez a szepen ledesignolt
> mp3tunes.com illegal lenne? En elolvastam ezt
> www.mp3tunes.com/cb/about/ , press release-ekkel,
> meg minden. Hat az is hulye, aki elsore azt
> feltetelezi, hogy ezek torvenyt szegnek. A ceg
> alapitoja nevvel, sajto nyilatkozatokkal. FUD? :)

Feltételeztük mi, hogy az mp3tunes illegális? A user által a tárhelyre feltöltött mp3-ak származásáról viszont nem állíthatjuk ezt. Az mp3tunes ezt frankón megoldotta a felhasználói feltételeivel:

"You agree that you will not upload music and content, and will not request that any music or content be uploaded to your account maintained on the Site, that infringes the copyright or other intellectual property rights of any third party."

Ebből én azt látom, hogy simán a userre bízza, hogy legális zenét hallgat-e vagy sem, ami az ő működésükből és szempontjukból érthető.

Nekünk nem kell ilyen csavar. Mi biztosan állíthatjuk, hogy azok a zenék, amik a tárhelyeinken lesznek legálisak.

captain.jack.sparrow 2007.09.28. 12:32:25

Szóval annyiba kerül legalizálni a usernek a pár giga illegális mp3 állományát, hogy feltölti hozzátok?

Érdekes.

Vagy nem lehet feltölteni? Akkor minek az a rengeteg tárhely?

Ellentmondások.

Persze biztos erre is jön majd válasz. De ez már csak magyarázkodás.

Missparker: mióta átvetted a szót, mintha leállt volna a korábbi lendület. A helyébe magyarázkodások léptek.

atleta: egyelőre nincs lehetőségem választani a 2 közül. Az meg, hogy a konkurens oldalak mit állítanak egymásról nem mérvadó. ;-)

missparker 2007.09.28. 13:31:13

> Szóval annyiba kerül legalizálni a usernek a pár
> giga illegális mp3 állományát, hogy feltölti
> hozzátok?

Nem. :D
Mi ingyen biztosítunk legális zenét. A sok tárhely meg jogi okok miatt kell, ahogy azt Twodotzero kifejtette egy régebbi postban.

atleta · http://www.atleta.hu 2007.09.28. 15:55:21

Missparker:
> Feltételeztük mi, hogy az mp3tunes illegális? A user által a

Ezt egy kicsit magadra vetted. A ti alatt az ebben a beszelgetesben resztvevo emberekre celoztam. A te es captian beszelgetesetek elment arra fele, hogy az bizti illegalis. Egyebkent igen, te arra utaltal, hogy az illegal, ami ott van:

> Ott kaphatsz ingyenes zenét.
> Nálunk kaphatsz ingyenes és _legális_ zenét.
> Ez a különbség.

Captain meg irta, hogy ot nem erdekli, hogy illegalis. Nekem ebbol az jott le, hogy mindkettotok azt feltetelezi, hogy nem legalis.

> tárhelyre feltöltött mp3-ak származásáról viszont nem állíthatjuk
> ezt. Az mp3tunes ezt frankón megoldotta a felhasználói
> feltételeivel:

\"You agree that you will not upload music and content, and will not request that any music or content be uploaded to your account maintained on the Site, that infringes the copyright or other intellectual property rights of any third party.\"

Ez nekunk lenyegtelen, mert ahogy mar szobakerult, itthon semmikepp nem kovetsz el jogsertest, ha mp3-akat tarolsz. Akarhonnan szarmazik. Persze itt most korabban mar valahogy publikalt tartalmakrol beszelunk, mert ha en irok egy remek szamot, es nem publikalom, de te valahogy megszerzed, akkor azzal biztos serted a szerzoi jogaimat. :)

> Ebből én azt látom, hogy simán a userre bízza, hogy legális zenét
> hallgat-e vagy sem, ami az ő működésükből és szempontjukból
> érthető.

Ezzel a kitetellel szerintem nincs semmi baj, nagyfiuk es nagylanyok vagyunk. Egy tarhelyszolgaltatot nem kell, hogy erdekeljen, hogy honnan szereztem az MP3-aimat, amig en ott csak tarolom (es nem publikalom) oket.

> Nekünk nem kell ilyen csavar. Mi biztosan állíthatjuk, hogy azok
> a zenék, amik a tárhelyeinken lesznek legálisak.

Ez nem csavar. Viszont rajottem, hogy mit akartok, es hogyan. Mar be s irkaltam ide szep hosszan, de lassatok, hogy milyen jo fej vagyok, egyelore elmentettem egy TXT file-ba :). Pedig meg hivatkozast is raktam bele egy ismert netes tech publicista cikkere, ahol leirja nagyjabol ugyanezt. 2003-ban :) Es szerintem nem veletle, hogy nem csinalta meg senki azota. Egyebkent nekem is van egy hasonlo trukkon alapulo otletem (nem webes szolgaltatas, nem konkural veletek, csak a trukk _hasonlo_, de jogilag meg csak kiskaput sem tartalmaz), de bizom benne, hogy egyszer nemsokara megcsinalom, ugyhogy hallgatok, mint a sir. Nem lesz belole publikus beta :)

Itt a TXT md5sum-ja, hogy aztan a vegen nehogy mar ne higyjetek el nekem, es ne akarjatok kifizetni azt a ket sort, amivel majd tartoztok:
b54448c26f4917b5c2bbb729d17d7fea :)

Tündi2003 2007.09.28. 17:21:53

>Nekünk nem kell ilyen csavar. Mi biztosan >állíthatjuk, hogy azok
> a zenék, amik a tárhelyeinken lesznek legálisak

Na ezt én sem értem, biztos azért mert nem vagyok jogász (sem) :-)
Én, mint egységsugarú júzer _akármit_ feltölthetek, illegálisat is. Hogy lesz ebből a tárhelyen legális? Missparker, beszerzitek a legális változatot, az illegálisat meg letörlitek? :-)))) /Mintha bevinnék az antikváriumba egy illegális fénymásolt könyvet pénzért árulni, de a bolt inkább beszerezné az eredetit és azt árulná, a másolatot meg kidobná. / De ez így nyilván hülyeség, még én is látom. :-) Más ötletem meg nincs. Meg azt se értem, hogy _jogilag_ miért kell a rengeteg tárhely.

Az a baj, hogy _ez_ a titok, amit nem akartok elárulni, úgyhogy még jó ideig agyalhatok rajta. De legalább izgi. :-)

atleta · http://www.atleta.hu 2007.09.28. 22:52:44

Tundi: Eloszor is, nincs olyan, hogy neked illegalis kopiad van. Itt Mo-on nincs (hacsak nem hamis CD-t vettel). Akar a haverod CDjet masoltad le (btw ez fair use meg a (C) fasiszta USAban is), akar a netrol toltotted le, te jogosan hasznalod.

> Én, mint egységsugarú júzer _akármit_ feltölthetek, illegálisat is.
> Hogy lesz ebből a tárhelyen legális?

En mar rajottem a megoldasra. Remelem nem lovik erte fejbe missparkert. :) Sugok: nem arrol van szo, hogy feltoltened a (tegyuk fel) nem legalis kopiadat. (De megegyszer mondom, ha csak te erheted el, akkor barmit is toltesz fel, az a te dolgod, nem kovetsz el jogsertest. A szolgaltaton sem fogjak szamonkerni, mivel senki mas nem ferhet hozza.) De ok megkerulik ezt a problemat. Ezt az otletet mar latta a net 4 eve, ahogy irtam, egy meg nem nevezett, de ismert netes tech publicista tollabol. Akkor sokan leoltottak a figurat, hogy attol, hogy o ugy gondolja, hogy jogos, meg bukni fog vele a birosagon. Volt olyan komment, hogy a 'jogot nem hackelni', a jogalkoto szandeka ami szamit, es nem feltetlenul mindig a leirt szavak szoszerinti ertelmezese. (Vagyis a kiskapuk eleg kicsik tudnak lenni.) Azert kivancsi vagyok, mert felhaborodas (vagyis ingyen marketing) biztosan lesz belole :).

Nem is ertem, hogy minek nekik marketinges ;). Leirjak, hogy hogy mukodik a dolog, egybol megrohanja oket a felhulye ArtisJus, meg a tokhulye ASVA, par het mulva jon a RIA, es ettol lesz hangos az egesz internet. :)

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2007.09.28. 23:37:06

Atléta,
Tényleg le a kalappal előtted, hogy ilyen aranyosan találgatsz. Még jó, hogy sosem találod el a lényeget :)

> Nem is ertem, hogy minek nekik marketinges ;).
> Leirjak, hogy hogy mukodik a dolog, egybol
> megrohanja oket a felhulye ArtisJus, meg a
> tokhulye ASVA, par het mulva jon a RIA, es
> ettol lesz hangos az egesz internet. :)

Erre a fajta támadásra számítunk, de ezt jól kell managelni. Nem is marketing feladat, hanem PR :) Marketinges addig vagyok, amíg a célcsoportkutatásból ki nem jön az eredmény, és jön az ismertségnövelés. Utána sales. Épülnek ezek a tudományok szépen egymásra, még akkor is, ha te nem sokra becsülöd a marketinget :D

atleta · http://www.atleta.hu 2007.09.29. 00:26:27

> Tényleg le a kalappal előtted, hogy ilyen aranyosan találgatsz. Még
> jó, hogy sosem találod el a lényeget

Koszi. Mondjuk eddig ketszer 'talalgattam'. Egyszer a webisztanon, egyszer meg itt jofejsegbol nem irtam le. De ha szerinted kizart, hogy eltalaltam, akkor szivesen leirom. Ha kimoderaljatok, akkor tudni fogom, hogy igazam volt. Amugy engem nem izgat, mert idovel kiderul, es akkor tudni fogom, hogy igazam volt-e. (Meg ti is. Azert van ott az md5sum az elozo elotti hsz-ben. Ez is csak azert erdekes persze, mert nem hagyom bennetek az a ket sort ;) )

> Erre a fajta támadásra számítunk, de ezt jól kell managelni. Nem is
> marketing feladat,

Ezt mondjuk nem kellett volna tul komolyan venni, vicc volt. :) (Persze reszben igaznak tartom, hogy ha azt csinaljatok, amit gondolok, akkor abbol botrany lesz, az meg jo marketing, de nyilvan ettol meg kell valaki, aki foglalkozik a dologgal.)
süti beállítások módosítása