Sokmindenben igazat kell adnom a bloghoz hozzászólóknak. Amikor nekiálltunk a fejlesztésnek, fogalmunk sem volt, mennyi technikai - és üzleti nehézséggel találkozunk majd szembe.
Az is igaz, ahogy mondtátok, hogy sok olyan résztvevő volt bent az elején, akikre igazán nagy szükség nem mutatkozott, sokat nem tudtak hozzátenni a projekthez, viszont azt annál hangosabban tették, voltaképpen ezzel próbálva biztosítani maguknak a helyet.
Ezek a résztvevők ha nem is kiléptek, de valahogy olyan helyzetet teremtettek maguknak, ahol az egyetlen megoldás a nélkülük való továbbműködés volt. Meglepő, de nélkülük talán elkészül végre a site.
Volt olyan, aki lopott - kedvezőbb alkupozíciót remélve magának a tulajdonrészekben, a másik annyira makacs volt a cég megalakulása előtt, a tulajdonrészek körüli alkuban, hogy a nekünk szegezett ultimátuma alapján a "nem kell" opciót kellett választanunk.
"Eva: ha ML>FÉ akkor nem kell"
Most ezért akar perelni, vagy valami hasonlót. Talán lelövet. :)
A fejlesztés technológiai része jóval komolyabb volt, mint a csúnyácska front-end alapján gondolni lehet, mindenesetre sokkal nehezebb annál, mint az elején vártuk.
Az üzleti oldal annyira nem aggaszt, mivel a jelenlegi üzemelési struktúra alapján kevés felhasználó kell a veszteség elkerülésére, nagy kockázat nincs benne. Hitelt nem vettünk fel a feladatra, így adósságaink sincsenek. Ha használják majd az emberek, akkor örülünk neki.
Mea Culpa
2008.03.10. 17:55 Twodotzero
35 komment
Címkék: jog startup fejlesztés
A bejegyzés trackback címe:
https://webkettopontnulla.blog.hu/api/trackback/id/tr5374668
Trackbackek, pingbackek:
Pingback: Turulcsirip - zsolti 2008.03.10. 20:56:12
[...]/> LOL[...]
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
blogolnigaz 2008.03.10. 21:29:37
:DDD
ki tudja hol tartanatok mar, ha fel evvel ezelott hallgattal volna ram, es megallitod missparker amokfutasat :D
mindenesetre sok sikert a tovabbiakban ;P
ki tudja hol tartanatok mar, ha fel evvel ezelott hallgattal volna ram, es megallitod missparker amokfutasat :D
mindenesetre sok sikert a tovabbiakban ;P
Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2008.03.10. 21:46:16
Köszi a jókívánságokat, igyekszünk.
Egészségesebb a csapat összetétele, nincsenek azok a feszültségek, amiket az eltávozottak okoztak, és amelyek enyhítésén folyamatosan dolgoznom. kellett...
Aki itt dolgozik most, az valóban élvezi a feladatot, kíváncsi rá, és a motivációja nem kizárólag a pénz.
Egészségesebb a csapat összetétele, nincsenek azok a feszültségek, amiket az eltávozottak okoztak, és amelyek enyhítésén folyamatosan dolgoznom. kellett...
Aki itt dolgozik most, az valóban élvezi a feladatot, kíváncsi rá, és a motivációja nem kizárólag a pénz.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.10. 22:05:20
Nocsak. De hogy nem lett gyanus helybol egy olyan marketinges, aki ugy apritja a potencialis ugyfeleket (felhasznalokat), hogy csak na? Amugy minek marketinges fel evvel az indulas elott? Egyaltalan mi a feneert akar valaki kozoskodni egy marketingessel vagy PR-ossal. Megveszed, hasznalod, eldobod.
> mivel a jelenlegi üzemelési struktúra alapján kevés
> felhasználó kell a veszteség elkerülésére,
Voltatok multheten a StartUP konferencian? Ott elmondtak, hogy napi 50e egyedi latogato alatt a hirdetoket el lehet felejteni. (Persze google ads meg a zeneeladas akar 500 felhasznalovl is megy.)
> mivel a jelenlegi üzemelési struktúra alapján kevés
> felhasználó kell a veszteség elkerülésére,
Voltatok multheten a StartUP konferencian? Ott elmondtak, hogy napi 50e egyedi latogato alatt a hirdetoket el lehet felejteni. (Persze google ads meg a zeneeladas akar 500 felhasznalovl is megy.)
Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2008.03.11. 09:25:57
atleta:
Bíztunk abban, hogy Missparker általam ismert B2B sales eredményei itt is megmutatkoznak majd. Mivel súlyos személy konfliktusok is jártak mellé, így a leendő tulajdonosok nem vállalták fel tulajdonostársnak. A jutalékalapú szerződést pedig sajnos vitaalapnak sem fogadta el. Sajnálom hogy nem illettünk össze, ez mindkét félnek veszteség.
Abban is igazad van, hogy korai elkezdeni bármilyen promóciót abban a fázisban, ahogy mi kezdtük, de az ember hibázhat, ezért is a címe a posztnak.
Eladni kis mennyiségű hirdetést direktben, de még ügynökséggel sem igazán lehet, ez is igaz. Ezért tuningoltunk az elmúlt hetekben a tárolási és adatforgalmi költségeken, hogy a CT alapú AdSense is elég legyen a fenntartásra. Ehhez meg nem kell értékesítő.
Bíztunk abban, hogy Missparker általam ismert B2B sales eredményei itt is megmutatkoznak majd. Mivel súlyos személy konfliktusok is jártak mellé, így a leendő tulajdonosok nem vállalták fel tulajdonostársnak. A jutalékalapú szerződést pedig sajnos vitaalapnak sem fogadta el. Sajnálom hogy nem illettünk össze, ez mindkét félnek veszteség.
Abban is igazad van, hogy korai elkezdeni bármilyen promóciót abban a fázisban, ahogy mi kezdtük, de az ember hibázhat, ezért is a címe a posztnak.
Eladni kis mennyiségű hirdetést direktben, de még ügynökséggel sem igazán lehet, ez is igaz. Ezért tuningoltunk az elmúlt hetekben a tárolási és adatforgalmi költségeken, hogy a CT alapú AdSense is elég legyen a fenntartásra. Ehhez meg nem kell értékesítő.
Bit Rot 2008.03.11. 10:57:57
Azért arról valahogy továbbra sem hallani, hogy most akkor ez egy létező ötlet koppintása, újraimplementálása lenne?
A blogon már korábban elhangzott egy másik site, ami gyakorlatilag ugyanígy működik, és szintén ingyenes.
A blogon már korábban elhangzott egy másik site, ami gyakorlatilag ugyanígy működik, és szintén ingyenes.
bb 2008.03.11. 12:00:06
egy kérdés a szolgáltatásról, én még teszt-felhasználó voltam (vagyok?) de egyszer sem sikerült müködésre birni a programot, és sajna a kérdésekre sem kaptam választ.
megy még a teszt? ha igen, hogyan tudok "visszafolyni" bele? gondolom missparker levelére nem nagyon érdemes most válaszolni
megy még a teszt? ha igen, hogyan tudok "visszafolyni" bele? gondolom missparker levelére nem nagyon érdemes most válaszolni
blogolnigaz 2008.03.11. 14:44:44
twodotzero:
valoban jo lenne, ha tisztaznatok a viszonyt a chilirec.com-mal, mielott esetleg tenyleg lenne a wondeerbol valami. :)
(azt, hogy ok hogy viszonyulnak az otletukhoz, jol mutatja, hogy kiraktak az oldalukra a parasztvakito "patent pending' matricat.)
valoban jo lenne, ha tisztaznatok a viszonyt a chilirec.com-mal, mielott esetleg tenyleg lenne a wondeerbol valami. :)
(azt, hogy ok hogy viszonyulnak az otletukhoz, jol mutatja, hogy kiraktak az oldalukra a parasztvakito "patent pending' matricat.)
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.12. 03:59:53
> patent pending
Na hat azt az EUban probalhatjak am ervenyesiteni... De miert kene, hogy egy otletet csak egyszer implementaljanak? google video vs youtube (meg videa, idavideo, stb.)? Twodotzeroek azt hittek, hogy feltalaltak a spanyolviaszt, de kiderult, hogy nem jol hasznaljak a guglit, es mas mar elottuk is kitalalta. Ebbol nem kovetkezik, hogy kamuztak azugyben, hogy kitalaltak valamit. Plane nem, hogy 'loptak', hiszen itt nincs mit lopni.
Na hat azt az EUban probalhatjak am ervenyesiteni... De miert kene, hogy egy otletet csak egyszer implementaljanak? google video vs youtube (meg videa, idavideo, stb.)? Twodotzeroek azt hittek, hogy feltalaltak a spanyolviaszt, de kiderult, hogy nem jol hasznaljak a guglit, es mas mar elottuk is kitalalta. Ebbol nem kovetkezik, hogy kamuztak azugyben, hogy kitalaltak valamit. Plane nem, hogy 'loptak', hiszen itt nincs mit lopni.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.12. 04:03:20
Twodotzero: > Bíztunk abban, hogy Missparker általam ismert
> B2B sales eredményei itt is megmutatkoznak majd. Mivel
Igazabol ket dolgot nem ertek. Az egyik az, hogy ha valaki ennyire lathatoan nem konyit a 'webkettosseghez', akkor minek engeditek a felhasznalok kozelebe. B2B ettol meg bohockodhatott volna.
> súlyos személy konfliktusok is jártak mellé,
A masik az, hogy ha mar megtortenik, es szemmel lathatoan ellenetek hangolja a potencialis felhasznalokat illetve azokat, akik hiret vihetnek a dolognak, akkor miert nem fogjatok be a szajat azonnal. Tudom, hibaztatok, tanultatok belole, stb. Ennek ellenere nem ertem :)
> B2B sales eredményei itt is megmutatkoznak majd. Mivel
Igazabol ket dolgot nem ertek. Az egyik az, hogy ha valaki ennyire lathatoan nem konyit a 'webkettosseghez', akkor minek engeditek a felhasznalok kozelebe. B2B ettol meg bohockodhatott volna.
> súlyos személy konfliktusok is jártak mellé,
A masik az, hogy ha mar megtortenik, es szemmel lathatoan ellenetek hangolja a potencialis felhasznalokat illetve azokat, akik hiret vihetnek a dolognak, akkor miert nem fogjatok be a szajat azonnal. Tudom, hibaztatok, tanultatok belole, stb. Ennek ellenere nem ertem :)
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.12. 04:06:52
> Ezért tuningoltunk az elmúlt hetekben a tárolási és
> adatforgalmi költségeken, hogy a CT alapú AdSense is elég
> legyen a fenntartásra. Ehhez meg nem kell értékesítő.
Errol majd meselhetnel. Szamokkal. A tenyleges userszamot akar titokban is tarthatod, a lenyeg ugyis az aranyokon van. (pl. 1 gep = 2000 user, napi 2000*X letoltes, 2000*X*Y CT, $0.10/CT, ilyesmi.)
> adatforgalmi költségeken, hogy a CT alapú AdSense is elég
> legyen a fenntartásra. Ehhez meg nem kell értékesítő.
Errol majd meselhetnel. Szamokkal. A tenyleges userszamot akar titokban is tarthatod, a lenyeg ugyis az aranyokon van. (pl. 1 gep = 2000 user, napi 2000*X letoltes, 2000*X*Y CT, $0.10/CT, ilyesmi.)
Monda László (Wondeer) · http://monda.hu 2008.03.12. 04:35:13
bb: Légyszíves fejtsd ki konkrétan, hogy mi nem működik nálad. Megpróbálok segíteni.
Többiek:
Én a Chili Recorder-ről személy szerint jóval később szereztem tudomást, mint ahogy a Wondeer elindult volna. A Wondeer legjobb tudomásom szerint Visnyei Laci saját ötleteként született.
Egyébként pedig kipróbáltam a Chili Recorder-t és egy használhatósági rémálomnak tartom, nem is beszélve arról, hogy jogilag sem állja meg a helyét, mert a tevékenységük konkrét implementációja erősen fájlmegosztásnak minősíthető.
Páratoknak aggoldalmai lehetnek a Wondeer használhatóságával kapcsolatban, de kismillió inkrementális változást tervezünk és párat már meg is tettünk, így ezen a fronton biztos vagyok benne, hogy nem lesz probléma.
Többiek:
Én a Chili Recorder-ről személy szerint jóval később szereztem tudomást, mint ahogy a Wondeer elindult volna. A Wondeer legjobb tudomásom szerint Visnyei Laci saját ötleteként született.
Egyébként pedig kipróbáltam a Chili Recorder-t és egy használhatósági rémálomnak tartom, nem is beszélve arról, hogy jogilag sem állja meg a helyét, mert a tevékenységük konkrét implementációja erősen fájlmegosztásnak minősíthető.
Páratoknak aggoldalmai lehetnek a Wondeer használhatóságával kapcsolatban, de kismillió inkrementális változást tervezünk és párat már meg is tettünk, így ezen a fronton biztos vagyok benne, hogy nem lesz probléma.
blogolnigaz 2008.03.12. 11:47:50
atleta:
>> patent pending
>Na hat azt az EUban probalhatjak am ervenyesiteni...
hat nem veletlenul hasznaltam a parasztvakito jelzot (amellett, hogy szepen alliteral :P)
ML:
>Egyébként pedig kipróbáltam a Chili Recorder-t és egy használhatósági
>rémálomnak tartom,
hat hajra, tessek jobbat kihozni a bulibol. ;)
>jogilag sem állja meg a helyét, mert a tevékenységük konkrét
>implementációja erősen fájlmegosztásnak minősíthető.
gondolod, hogy elszurnak az otletuket, amire az egesz dolog epul, egy ekkora bakival?
irtak itt paran regebben, hogy csak filerendszer es/vagy tomorites kerdese az egesz.
>> patent pending
>Na hat azt az EUban probalhatjak am ervenyesiteni...
hat nem veletlenul hasznaltam a parasztvakito jelzot (amellett, hogy szepen alliteral :P)
ML:
>Egyébként pedig kipróbáltam a Chili Recorder-t és egy használhatósági
>rémálomnak tartom,
hat hajra, tessek jobbat kihozni a bulibol. ;)
>jogilag sem állja meg a helyét, mert a tevékenységük konkrét
>implementációja erősen fájlmegosztásnak minősíthető.
gondolod, hogy elszurnak az otletuket, amire az egesz dolog epul, egy ekkora bakival?
irtak itt paran regebben, hogy csak filerendszer es/vagy tomorites kerdese az egesz.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.12. 12:19:07
> Páratoknak aggoldalmai lehetnek a Wondeer használhatóságával kapcsolatban, de
> kismillió inkrementális változást tervezünk és párat már meg is tettünk, így ezen a
> fronton biztos vagyok benne, hogy nem lesz probléma.
Egy jo tanacs: elsokent az egyszeru hasznalatnak es az attekintheto UI-nak essetek neki, ha mar egyszer valamennyire megnyitottatok a szolglaltatast. Az a user, aki ranez egy rendezetlen ronda webszolgaltatasra, az jo esellyel ugy elszalad, hogy sose jon vissza tobbet. Ugyanakkor, ha attekintheto, esztetikus, de van nehany bug, akkor ugyan zajongani fog, de pont azert, mert ottmarad. (Mondom ezt ugy, hogy en is fejleszto vagyok, es az osztonom nekem is azt sugja, hogy elobb legyen jo, aztan szep, de ha utanaolvas az ember, meg belegondol egy kicsit abba, hogy o hogy ertekel ki szolgaltatasokat, akkor rajon, hogy biza igy van.) Lasd pl. getting real (-> google). Fizessetek meg egy webdesignert, szerintem kilora merik oket. 100 rugobol (de inkabb a felebol) tutira kaptok egy elegans kinezetet legalabb a fooldalra. Ha meg az sok, akar ki is szervezhetitek online Indiaba, Kinaba vagy Romaniaba. (-> google, de peldanak ott van az elance.com meg a getafreelancer.com) Akkor saccra 1-2 USD-bol megvan.
Most ra is neztem a fooldalra, meg mindig ijesztoen ocsmany, es egy szakiranyu diplomaval nem is tudom hasznalni. Keresek, kijon egy lista, kattintok, kapok zold pipakat, es itt vege is a dolognak. A player ures, azt mondja, hogy undefined a most jatszott. Ezek utan en nem jonnek vissza masodszor. Persze a koncepcio ismereteben ertem, hogy nem lehet ott semmi, mert meg nem rogzitettem semmit, de ezt az uj latogato nem erti. Es en sem ertem, hogy miert van ott az ures lejatszo, mit kene tudnom vele csinalni regisztralatlan felhasznalokent. Miert tudok keresni meg pipalgatni?
Amugy a player sokkal baratsagosabban nez ki, mint a blogon par honapja publikalt remseg. Most mar csak ugy szimplan (esztetikailag) nem szep, illetve jellegtelen szemben az elozo usability remalommal. :)
> kismillió inkrementális változást tervezünk és párat már meg is tettünk, így ezen a
> fronton biztos vagyok benne, hogy nem lesz probléma.
Egy jo tanacs: elsokent az egyszeru hasznalatnak es az attekintheto UI-nak essetek neki, ha mar egyszer valamennyire megnyitottatok a szolglaltatast. Az a user, aki ranez egy rendezetlen ronda webszolgaltatasra, az jo esellyel ugy elszalad, hogy sose jon vissza tobbet. Ugyanakkor, ha attekintheto, esztetikus, de van nehany bug, akkor ugyan zajongani fog, de pont azert, mert ottmarad. (Mondom ezt ugy, hogy en is fejleszto vagyok, es az osztonom nekem is azt sugja, hogy elobb legyen jo, aztan szep, de ha utanaolvas az ember, meg belegondol egy kicsit abba, hogy o hogy ertekel ki szolgaltatasokat, akkor rajon, hogy biza igy van.) Lasd pl. getting real (-> google). Fizessetek meg egy webdesignert, szerintem kilora merik oket. 100 rugobol (de inkabb a felebol) tutira kaptok egy elegans kinezetet legalabb a fooldalra. Ha meg az sok, akar ki is szervezhetitek online Indiaba, Kinaba vagy Romaniaba. (-> google, de peldanak ott van az elance.com meg a getafreelancer.com) Akkor saccra 1-2 USD-bol megvan.
Most ra is neztem a fooldalra, meg mindig ijesztoen ocsmany, es egy szakiranyu diplomaval nem is tudom hasznalni. Keresek, kijon egy lista, kattintok, kapok zold pipakat, es itt vege is a dolognak. A player ures, azt mondja, hogy undefined a most jatszott. Ezek utan en nem jonnek vissza masodszor. Persze a koncepcio ismereteben ertem, hogy nem lehet ott semmi, mert meg nem rogzitettem semmit, de ezt az uj latogato nem erti. Es en sem ertem, hogy miert van ott az ures lejatszo, mit kene tudnom vele csinalni regisztralatlan felhasznalokent. Miert tudok keresni meg pipalgatni?
Amugy a player sokkal baratsagosabban nez ki, mint a blogon par honapja publikalt remseg. Most mar csak ugy szimplan (esztetikailag) nem szep, illetve jellegtelen szemben az elozo usability remalommal. :)
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.12. 13:30:46
> 1-2 USD-bol megvan.
Marmint 100-200 :)
Marmint 100-200 :)
blogolnigaz 2008.03.12. 14:29:21
atleta:
az ami most van az oldalon, xspf player default skinje:
musicplayer.sourceforge.net/
gondolom amikor a dizajnersrac dobbantott, vitte magaval a remekmuvet :)
az ami most van az oldalon, xspf player default skinje:
musicplayer.sourceforge.net/
gondolom amikor a dizajnersrac dobbantott, vitte magaval a remekmuvet :)
Monda László (Wondeer) · http://monda.hu 2008.03.13. 02:17:47
blogolnigaz:
Amit a chilirec csinál, az fájlmegosztásnak minősül. Minden dalt nem vehetnek fel minden felhasználójuk számára, márpedig csak az nem minősülne fájlmegosztásnak.
Az XSPF nem szkinezhető, abszolút minimalisztikus, meg amúgy is bele kéne nyúlni az alkalmazáslogikájába, így hamarosan elkezdem tanulni az ActionScript-et. :)
atleta:
Szerintem a design-t esztétikailag csak a lejátszó vágja agyon, de ennek ellenére hamarosan lecserüljük az aktuális design-t egy újra.
A nem bejelentkezett felhasználókat érintő kellemetlenségekkel kapcsolatban teljesen igazad van. Most specifikáltam a fejlesztői rendszerünkben az ezzel kapcsolatos viselkedést, amelynek az implementálásával meg fognak szűnni a fenti problémák.
Kösz szépen, hogy szóltál!
Amit a chilirec csinál, az fájlmegosztásnak minősül. Minden dalt nem vehetnek fel minden felhasználójuk számára, márpedig csak az nem minősülne fájlmegosztásnak.
Az XSPF nem szkinezhető, abszolút minimalisztikus, meg amúgy is bele kéne nyúlni az alkalmazáslogikájába, így hamarosan elkezdem tanulni az ActionScript-et. :)
atleta:
Szerintem a design-t esztétikailag csak a lejátszó vágja agyon, de ennek ellenére hamarosan lecserüljük az aktuális design-t egy újra.
A nem bejelentkezett felhasználókat érintő kellemetlenségekkel kapcsolatban teljesen igazad van. Most specifikáltam a fejlesztői rendszerünkben az ezzel kapcsolatos viselkedést, amelynek az implementálásával meg fognak szűnni a fenti problémák.
Kösz szépen, hogy szóltál!
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.13. 03:24:05
ML: > Szerintem a design-t esztétikailag csak a lejátszó vágja agyon,
Mondom, hogy kell nektek egy jo designer ;). Nezz korul egy picit, kb. hogy neznek ki a ma meno 'webkettes' szolgaltatasok. Igenis van ebben is divat, es erdemes valamennyire kovetni.
> Most specifikáltam a fejlesztői rendszerünkben az ezzel
> kapcsolatos viselkedést
Na de hogy fog mukodni, hogyha csak felvett zenet jatszotok le? Ki lehet akkor szolgalni a nem regelt felhasznalot? (Van erre persze az a trukk, hogy osszekattint mindenfelet, aztan mondod neki, hogy regeljen, mert kulonben elveszhet a munkaja, de zeneje reg nelkul akkor sem lesz.) Erdemes amugy a kezdooldalon jo bazi nagy betukkel meg abrakkal bemutatni a szolgaltatast (ez is amolyan divatos webkettes hobort, de onnantol kezdve, hogy divatos, vagyis sok helyen van hatekony, na meg kicsit el is varjak a juzerek).
Mondom, hogy kell nektek egy jo designer ;). Nezz korul egy picit, kb. hogy neznek ki a ma meno 'webkettes' szolgaltatasok. Igenis van ebben is divat, es erdemes valamennyire kovetni.
> Most specifikáltam a fejlesztői rendszerünkben az ezzel
> kapcsolatos viselkedést
Na de hogy fog mukodni, hogyha csak felvett zenet jatszotok le? Ki lehet akkor szolgalni a nem regelt felhasznalot? (Van erre persze az a trukk, hogy osszekattint mindenfelet, aztan mondod neki, hogy regeljen, mert kulonben elveszhet a munkaja, de zeneje reg nelkul akkor sem lesz.) Erdemes amugy a kezdooldalon jo bazi nagy betukkel meg abrakkal bemutatni a szolgaltatast (ez is amolyan divatos webkettes hobort, de onnantol kezdve, hogy divatos, vagyis sok helyen van hatekony, na meg kicsit el is varjak a juzerek).
blogolnigaz 2008.03.13. 08:13:00
ML:
>Amit a chilirec csinál, az fájlmegosztásnak minősül.
akkor magyarazd el, miert bohockodnak a radioadasok rogzitesevel, ha ennyi erovel siman warezolhatnanak is :)
nem logikus :P
persze lehet hogy ok is csak siman balfaszok ;)
>Minden dalt nem vehetnek fel minden felhasználójuk számára,
honnan tudod, hogy felvesznek minden dalt minden felhasznalonak? lehet, hogy a rendszer "leosztogatja" amit rogzit.
tehat az adott zenet az a felhasznalo kapja, amelyik epp soron kovetkezik. :)
de nezzuk a masik esetet:
>márpedig csak az nem minősülne fájlmegosztásnak.
technikailag nincs akadalya, hogy tobb helyre rogzitsek ugyanazt a zenet.
ha van 1 tomoritett file, es abban kulon konyvtarakba szeparalva a felhasznalok zenei, az ugye nem minosul filemegosztasnak?
>Az XSPF nem szkinezhető,
erre ne vegyel merget :)
www.hideout.com.br/blog/2007/09/hideout-49/
freddyizbadd.com/xspf_skins.php
>Amit a chilirec csinál, az fájlmegosztásnak minősül.
akkor magyarazd el, miert bohockodnak a radioadasok rogzitesevel, ha ennyi erovel siman warezolhatnanak is :)
nem logikus :P
persze lehet hogy ok is csak siman balfaszok ;)
>Minden dalt nem vehetnek fel minden felhasználójuk számára,
honnan tudod, hogy felvesznek minden dalt minden felhasznalonak? lehet, hogy a rendszer "leosztogatja" amit rogzit.
tehat az adott zenet az a felhasznalo kapja, amelyik epp soron kovetkezik. :)
de nezzuk a masik esetet:
>márpedig csak az nem minősülne fájlmegosztásnak.
technikailag nincs akadalya, hogy tobb helyre rogzitsek ugyanazt a zenet.
ha van 1 tomoritett file, es abban kulon konyvtarakba szeparalva a felhasznalok zenei, az ugye nem minosul filemegosztasnak?
>Az XSPF nem szkinezhető,
erre ne vegyel merget :)
www.hideout.com.br/blog/2007/09/hideout-49/
freddyizbadd.com/xspf_skins.php
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.13. 12:51:31
blogolnigaz: > tehat az adott zenet az a felhasznalo kapja, amelyik epp soron kovetkezik. :)
Arra gondolsz, hogy felvettek 50x egy szamot, azzal kb. 1000 felhasznalot lehet ugy kiszolgalni, hogy egyszerre mindegyiket csak egy hallgatja? Szerintem ez ha ugyesen megmagyarazzak, akkor vedheto koncepcio. Nekem is valami hasonlo volt az egyik tippem arra, hogy hogy mukodik majd a wondeer. Vegulis ugy is lehet oltoztetni a dolgot, hogy a felhasznalok adjak kolcson egymasnak a szamokat. Csak nagyon hatekonyan, es nagyon gyorsan. (Bepipalod, hogy mas is hasznalhatja a gyujtemenyed, es ezert cserebe te is hasznalhatod. Ha meg jobban fel akarod disziteni, akkor csinalsz stilusok szerint 'klubbokat'. Amelyikbe belep a juzer, annak a tagjai hasznalhatjak a zeneit, es cserebe o is az oveket.) Beperelnek, ahhoz nem is fer ketseg. Ehhez kell egy kis kockazati toke, aki a per koltsegeit (es csak azt) hajlando allni megfelelo nyeresegert cserebe. (Bar a masik oldal konnyebben operalhatna ezzel, hiszen o ha nyer, akkor egy csomo penzt nyer, az alperes meg csak nem veszit.)
Arra gondolsz, hogy felvettek 50x egy szamot, azzal kb. 1000 felhasznalot lehet ugy kiszolgalni, hogy egyszerre mindegyiket csak egy hallgatja? Szerintem ez ha ugyesen megmagyarazzak, akkor vedheto koncepcio. Nekem is valami hasonlo volt az egyik tippem arra, hogy hogy mukodik majd a wondeer. Vegulis ugy is lehet oltoztetni a dolgot, hogy a felhasznalok adjak kolcson egymasnak a szamokat. Csak nagyon hatekonyan, es nagyon gyorsan. (Bepipalod, hogy mas is hasznalhatja a gyujtemenyed, es ezert cserebe te is hasznalhatod. Ha meg jobban fel akarod disziteni, akkor csinalsz stilusok szerint 'klubbokat'. Amelyikbe belep a juzer, annak a tagjai hasznalhatjak a zeneit, es cserebe o is az oveket.) Beperelnek, ahhoz nem is fer ketseg. Ehhez kell egy kis kockazati toke, aki a per koltsegeit (es csak azt) hajlando allni megfelelo nyeresegert cserebe. (Bar a masik oldal konnyebben operalhatna ezzel, hiszen o ha nyer, akkor egy csomo penzt nyer, az alperes meg csak nem veszit.)
kössabetonba 2008.03.13. 20:31:48
regisztrálni lehet-e már?
egyébként hajrá, bár még van hová fejlődni, a public kereső alapján kínálat kicsit szegényes ( a mainstream már ok, de ha egzotikusabb számokra vágyok akkor sux, bár erről nem annyira ti tehettek, mint a rádiók de akkoris )
egyébként hajrá, bár még van hová fejlődni, a public kereső alapján kínálat kicsit szegényes ( a mainstream már ok, de ha egzotikusabb számokra vágyok akkor sux, bár erről nem annyira ti tehettek, mint a rádiók de akkoris )
blogolnigaz 2008.03.13. 20:52:42
atleta:
>Arra gondolsz, hogy felvettek 50x egy szamot, azzal kb. 1000 felhasznalot lehet
>ugy kiszolgalni, hogy egyszerre mindegyiket csak egy hallgatja?
en olyasmire gondoltam inkabb, hogy kihasznaljak
azt hogy a szimultan rogzitesbol adodoan gyakran szerepel ugyanaz a zene tobb peldanyban a repertoarban.
miutan ugye az uj felhasznaloval megnyomatnak egy virtualis "record" gombot (ez jogilag kihagyhatatlan lepes), bekerul a foaramba, latja a rogzitesre kerulo zeneket, es ezek kozul valogathat.
amelyikre igeny tart (meghallgatja/playlistre rakja/letolti), az onnantol az csak az ove, es a tobbiek listajarol lekerul.
(a nepszeru szamokat, amikre sokan tartananak igenyt, folyamatosan nyomatjak a radiok, tehat azok ugyis mindig szerepelni fognak a listan, rengeteg peldanyban.)
ha igy csinaljak, akkor tulkepp nem is perelhetoek :)
>Arra gondolsz, hogy felvettek 50x egy szamot, azzal kb. 1000 felhasznalot lehet
>ugy kiszolgalni, hogy egyszerre mindegyiket csak egy hallgatja?
en olyasmire gondoltam inkabb, hogy kihasznaljak
azt hogy a szimultan rogzitesbol adodoan gyakran szerepel ugyanaz a zene tobb peldanyban a repertoarban.
miutan ugye az uj felhasznaloval megnyomatnak egy virtualis "record" gombot (ez jogilag kihagyhatatlan lepes), bekerul a foaramba, latja a rogzitesre kerulo zeneket, es ezek kozul valogathat.
amelyikre igeny tart (meghallgatja/playlistre rakja/letolti), az onnantol az csak az ove, es a tobbiek listajarol lekerul.
(a nepszeru szamokat, amikre sokan tartananak igenyt, folyamatosan nyomatjak a radiok, tehat azok ugyis mindig szerepelni fognak a listan, rengeteg peldanyban.)
ha igy csinaljak, akkor tulkepp nem is perelhetoek :)
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.13. 22:03:11
blogolnigaz: arra gondolsz, hogy elore rogzitenek, elore megbecslik, hogy mit kell majd felvenni? Igen, ez megjobban vedheto, mint amit en irtam.
blogolnigaz 2008.03.14. 00:47:13
jaja elore rogzitenek, de a becslest nem tudom hogy erted :)
a rogzites folyamatosan megy az oldal indulasa ota.
ebbe a folyamatba a felhasznalo becsatlakozik, amikor megnyomja a gombot.
a csatlakozas utan rogzitett barmelyik zene az ove lehet (es csakis az ove, hogy ne tortenjen filemegosztas), ha belehallgat, playlistbe rakja vagy letolti
emellett a rendszer automatikusan gyart es tolt fel playlisteket a felhasznalo szamara kulonbozo kategoriak alapjan, nyilvan itt is kerulve a filemegosztast.
nekem 3 honap alatt 3000~ zene kerult ezekbe.
ja es gondolom helytakarekossagbol bizonyos ido utan elteltevel torlik a felhasznalatlan zeneket.
(erre utal az is hogy osszesen 8 oldalig lehet visszalapozni az elozmenyeket)
a rogzites folyamatosan megy az oldal indulasa ota.
ebbe a folyamatba a felhasznalo becsatlakozik, amikor megnyomja a gombot.
a csatlakozas utan rogzitett barmelyik zene az ove lehet (es csakis az ove, hogy ne tortenjen filemegosztas), ha belehallgat, playlistbe rakja vagy letolti
emellett a rendszer automatikusan gyart es tolt fel playlisteket a felhasznalo szamara kulonbozo kategoriak alapjan, nyilvan itt is kerulve a filemegosztast.
nekem 3 honap alatt 3000~ zene kerult ezekbe.
ja es gondolom helytakarekossagbol bizonyos ido utan elteltevel torlik a felhasznalatlan zeneket.
(erre utal az is hogy osszesen 8 oldalig lehet visszalapozni az elozmenyeket)
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.14. 02:50:59
> de a becslest nem tudom hogy erted
Hat ugy, hogy szerintem adott mennyisegu eroforrassal (savszel, proci) tobb csatornat lehet figyelni egyszerre, mint amennyit fel tudsz venni. Nem ismerem pontosan a mukodesuket, de szerintem megoldhato. Idonkent bele-bele hallgat a csatornakba, es ha valami kell, akkor azt felveszi. Ha valamibol sok szabad peldany van, akkor azt nem gyujti egy darabig, ha keves de ugy altalaban van ra igeny, akkor azt reszesiti elonyben. Vegulis akkor ebbol ki is pottyan az igen bonyolult 'joslo' algoritmus :). Meglepo modon azt kell nezni, hogy mennyi 'fogy' az adott szambol.
> nekem 3 honap alatt 3000~ zene kerult ezekbe.
chilirec? Amugy milyen minoseg?
> erre utal az is hogy osszesen 8 oldalig lehet visszalapozni az elozmenyeket
Mi az, hogy az elozmenyeket? A felajanlott de altalad el nem kert zeneket?
Hat ugy, hogy szerintem adott mennyisegu eroforrassal (savszel, proci) tobb csatornat lehet figyelni egyszerre, mint amennyit fel tudsz venni. Nem ismerem pontosan a mukodesuket, de szerintem megoldhato. Idonkent bele-bele hallgat a csatornakba, es ha valami kell, akkor azt felveszi. Ha valamibol sok szabad peldany van, akkor azt nem gyujti egy darabig, ha keves de ugy altalaban van ra igeny, akkor azt reszesiti elonyben. Vegulis akkor ebbol ki is pottyan az igen bonyolult 'joslo' algoritmus :). Meglepo modon azt kell nezni, hogy mennyi 'fogy' az adott szambol.
> nekem 3 honap alatt 3000~ zene kerult ezekbe.
chilirec? Amugy milyen minoseg?
> erre utal az is hogy osszesen 8 oldalig lehet visszalapozni az elozmenyeket
Mi az, hogy az elozmenyeket? A felajanlott de altalad el nem kert zeneket?
Monda László (Wondeer) · http://monda.hu 2008.03.14. 04:11:29
Atléta:
> Mondom, hogy kell nektek egy jo designer ;). Nezz korul egy picit, kb. hogy neznek ki a ma meno 'webkettes' szolgaltatasok. Igenis van ebben is divat, es erdemes valamennyire kovetni.
Első körben nem hiszem, hogy high-end design-ra kellene rágyúrni. A legnagyobb webkettes szájtok kristálytiszta, pixel pontos, böngészőfüggetlen CSS-ét nem 100-200 dollárért rakják össze.
> Na de hogy fog mukodni, hogyha csak felvett zenet jatszotok le? Ki lehet akkor szolgalni a nem regelt felhasznalot? (Van erre persze az a trukk, hogy osszekattint mindenfelet, aztan mondod neki, hogy regeljen, mert kulonben elveszhet a munkaja, de zeneje reg nelkul akkor sem lesz.) Erdemes amugy a kezdooldalon jo bazi nagy betukkel meg abrakkal bemutatni a szolgaltatast (ez is amolyan divatos webkettes hobort, de onnantol kezdve, hogy divatos, vagyis sok helyen van hatekony, na meg kicsit el is varjak a juzerek).
Hamarosan egy lényegesen felhasználóbarátabb felületi elemet vezetünk be a fülek alatt, amit a fenti magyarázást hivatott elősegíteni, továbbá állapotkijelzést is.
Idővel a külső felhasználók majd belehallgathatnak a felvett dalok elejébe, de külső felhasználó nem fog tudni felvenni dalt.
blogolnigaz:
> akkor magyarazd el, miert bohockodnak a radioadasok rogzitesevel, ha ennyi erovel siman warezolhatnanak is :)
nem logikus :P
persze lehet hogy ok is csak siman balfaszok ;)
A balfasz szót nem használnám, mert nem tartom politikailag korrektnek. :) Szerintem csak nem figyelnek a részletekre.
> technikailag nincs akadalya, hogy tobb helyre rogzitsek ugyanazt a zenet.
ha van 1 tomoritett file, es abban kulon konyvtarakba szeparalva a felhasznalok zenei, az ugye nem minosul filemegosztasnak?
Zenék esetén nincs értelme a tömörítésnek. Számold ki mennyi tárhelyet igényelne ha minden felhasználálónak a regisztrációja idejétől kezdve külön felvennének minden dalt. Erről a témáról tényleg nem szeretnék többet beszélni, jobban érdekelnének a Wondeer-ral kapcsolatos konstruktív kritikák.
> > Az XSPF nem szkinezhető,
> erre ne vegyel merget :)
Az első link, amit mutadtál, az nem XSPF lejátszó. Esetleg abból indultak ki, de belenyúltak a kódjába, hogy ilyen egyedi design-nal rendelkezzen.
A második linked pedig nem szkinezés, hanem szín változtatás, amit könnyen meg lehet csinálni a lejátszó paraméterezésével ha jól emlékszem.
kössabetonba:
> regisztrálni lehet-e már?
Akinek van meghívója, az meghívhat már. Hamarosan elkezdjük osztogatni őket, ahogy javítottunk pár hibát.
> egyébként hajrá, bár még van hová fejlődni, a public kereső alapján kínálat kicsit szegényes ( a mainstream már ok, de ha egzotikusabb számokra vágyok akkor sux, bár erről nem annyira ti tehettek, mint a rádiók de akkoris )
Egyelőre még csak 100 adót figyelünk, nem pedig többezret, ami pár hónapon belül esedékes. ;)
> Mondom, hogy kell nektek egy jo designer ;). Nezz korul egy picit, kb. hogy neznek ki a ma meno 'webkettes' szolgaltatasok. Igenis van ebben is divat, es erdemes valamennyire kovetni.
Első körben nem hiszem, hogy high-end design-ra kellene rágyúrni. A legnagyobb webkettes szájtok kristálytiszta, pixel pontos, böngészőfüggetlen CSS-ét nem 100-200 dollárért rakják össze.
> Na de hogy fog mukodni, hogyha csak felvett zenet jatszotok le? Ki lehet akkor szolgalni a nem regelt felhasznalot? (Van erre persze az a trukk, hogy osszekattint mindenfelet, aztan mondod neki, hogy regeljen, mert kulonben elveszhet a munkaja, de zeneje reg nelkul akkor sem lesz.) Erdemes amugy a kezdooldalon jo bazi nagy betukkel meg abrakkal bemutatni a szolgaltatast (ez is amolyan divatos webkettes hobort, de onnantol kezdve, hogy divatos, vagyis sok helyen van hatekony, na meg kicsit el is varjak a juzerek).
Hamarosan egy lényegesen felhasználóbarátabb felületi elemet vezetünk be a fülek alatt, amit a fenti magyarázást hivatott elősegíteni, továbbá állapotkijelzést is.
Idővel a külső felhasználók majd belehallgathatnak a felvett dalok elejébe, de külső felhasználó nem fog tudni felvenni dalt.
blogolnigaz:
> akkor magyarazd el, miert bohockodnak a radioadasok rogzitesevel, ha ennyi erovel siman warezolhatnanak is :)
nem logikus :P
persze lehet hogy ok is csak siman balfaszok ;)
A balfasz szót nem használnám, mert nem tartom politikailag korrektnek. :) Szerintem csak nem figyelnek a részletekre.
> technikailag nincs akadalya, hogy tobb helyre rogzitsek ugyanazt a zenet.
ha van 1 tomoritett file, es abban kulon konyvtarakba szeparalva a felhasznalok zenei, az ugye nem minosul filemegosztasnak?
Zenék esetén nincs értelme a tömörítésnek. Számold ki mennyi tárhelyet igényelne ha minden felhasználálónak a regisztrációja idejétől kezdve külön felvennének minden dalt. Erről a témáról tényleg nem szeretnék többet beszélni, jobban érdekelnének a Wondeer-ral kapcsolatos konstruktív kritikák.
> > Az XSPF nem szkinezhető,
> erre ne vegyel merget :)
Az első link, amit mutadtál, az nem XSPF lejátszó. Esetleg abból indultak ki, de belenyúltak a kódjába, hogy ilyen egyedi design-nal rendelkezzen.
A második linked pedig nem szkinezés, hanem szín változtatás, amit könnyen meg lehet csinálni a lejátszó paraméterezésével ha jól emlékszem.
kössabetonba:
> regisztrálni lehet-e már?
Akinek van meghívója, az meghívhat már. Hamarosan elkezdjük osztogatni őket, ahogy javítottunk pár hibát.
> egyébként hajrá, bár még van hová fejlődni, a public kereső alapján kínálat kicsit szegényes ( a mainstream már ok, de ha egzotikusabb számokra vágyok akkor sux, bár erről nem annyira ti tehettek, mint a rádiók de akkoris )
Egyelőre még csak 100 adót figyelünk, nem pedig többezret, ami pár hónapon belül esedékes. ;)
blogolnigaz 2008.03.14. 09:59:36
atleta:
>Vegulis akkor ebbol ki is pottyan az igen bonyolult 'joslo' algoritmus :).
az egyik playlistkategoria a 'Most listened to on Chilirec', ebbe elkepzelheto, hogy valami hasonlo algoritmus alapjan rogzitgeti a zeneket.
>chilirec? Amugy milyen minoseg?
valtozo, de ez csak beallitas kerdese
>Mi az, hogy az elozmenyeket? A felajanlott de altalad el nem kert zeneket?
jaja, a szamlalo szerint 557939 db zenet rogzitettek "nekem", ebbol 50x8 oldalnyi talalatot listaz csupan.
persze lehet, hogy a keresovel a tobbit is el lehet erni, meg nem probaltam.
ML:
>Első körben nem hiszem, hogy high-end design-ra kellene rágyúrni.
(ezt ugyan atletanak cimezted, de nem birom ki, hogy ne kommentaljam :))
akkor tessek minimaldizajnt csinalni, (amugy is az a trend), mert ezen a jelenlegin viszont az latszik, hogy valaki nagyon akart csinalni valami szepet es jot, de kurvara nem jott ossze neki :)
>Szerintem csak nem figyelnek a részletekre.
eleg fura lenne, hiszen az egesz koncepcio arra epul, hogy legalisan szolgaltassanak zenet. gondolod hogy nem jartak korbe ezt a temakort elegszer? :)
mellesleg, eddig nem huzta rajuk senki a vizeslepedot, ez azert biztato jel, nem? :)
>Zenék esetén nincs értelme a tömörítésnek.
de van, abban az esetben, ha ugyanaz a file, tobb peldanyban megtalalhato a tomoritendo konyvtarstrukturaban
es persze a megfelelo tomorito hasznalataval:
archiver.reasonables.com/
a kerdesem arra vonatkozott, hogy egy akarmilyen tomoritett fileban levo, kulonbozo konyvtarakba elkulonitett fileok, megosztasnak szamitanak-e, ha vannak koztuk bytera azonosak, amik nem masolassal keletkeztek :)
>Erről a témáról tényleg nem szeretnék többet beszélni,
>jobban érdekelnének a Wondeer-ral kapcsolatos konstruktív kritikák.
szerintem ezt a temat is tudnad konstruktivan kezelni :)
te nem missparker vagy, hogy mindent kotekedeskent fogj fel. ;P
>A második linked pedig nem szkinezés, hanem szín változtatás,
hat nezd meg jobban, azert akad ott nehany, ahol a a kezeloszervek bitmapjei is le vannak cserelve :)
a 'black ash' nevunel meg a lejatszo hattere is kep.
>Vegulis akkor ebbol ki is pottyan az igen bonyolult 'joslo' algoritmus :).
az egyik playlistkategoria a 'Most listened to on Chilirec', ebbe elkepzelheto, hogy valami hasonlo algoritmus alapjan rogzitgeti a zeneket.
>chilirec? Amugy milyen minoseg?
valtozo, de ez csak beallitas kerdese
>Mi az, hogy az elozmenyeket? A felajanlott de altalad el nem kert zeneket?
jaja, a szamlalo szerint 557939 db zenet rogzitettek "nekem", ebbol 50x8 oldalnyi talalatot listaz csupan.
persze lehet, hogy a keresovel a tobbit is el lehet erni, meg nem probaltam.
ML:
>Első körben nem hiszem, hogy high-end design-ra kellene rágyúrni.
(ezt ugyan atletanak cimezted, de nem birom ki, hogy ne kommentaljam :))
akkor tessek minimaldizajnt csinalni, (amugy is az a trend), mert ezen a jelenlegin viszont az latszik, hogy valaki nagyon akart csinalni valami szepet es jot, de kurvara nem jott ossze neki :)
>Szerintem csak nem figyelnek a részletekre.
eleg fura lenne, hiszen az egesz koncepcio arra epul, hogy legalisan szolgaltassanak zenet. gondolod hogy nem jartak korbe ezt a temakort elegszer? :)
mellesleg, eddig nem huzta rajuk senki a vizeslepedot, ez azert biztato jel, nem? :)
>Zenék esetén nincs értelme a tömörítésnek.
de van, abban az esetben, ha ugyanaz a file, tobb peldanyban megtalalhato a tomoritendo konyvtarstrukturaban
es persze a megfelelo tomorito hasznalataval:
archiver.reasonables.com/
a kerdesem arra vonatkozott, hogy egy akarmilyen tomoritett fileban levo, kulonbozo konyvtarakba elkulonitett fileok, megosztasnak szamitanak-e, ha vannak koztuk bytera azonosak, amik nem masolassal keletkeztek :)
>Erről a témáról tényleg nem szeretnék többet beszélni,
>jobban érdekelnének a Wondeer-ral kapcsolatos konstruktív kritikák.
szerintem ezt a temat is tudnad konstruktivan kezelni :)
te nem missparker vagy, hogy mindent kotekedeskent fogj fel. ;P
>A második linked pedig nem szkinezés, hanem szín változtatás,
hat nezd meg jobban, azert akad ott nehany, ahol a a kezeloszervek bitmapjei is le vannak cserelve :)
a 'black ash' nevunel meg a lejatszo hattere is kep.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.14. 12:07:59
ML: > Első körben nem hiszem, hogy high-end design-ra kellene rágyúrni. A legnagyobb
> webkettes szájtok kristálytiszta, pixel pontos, böngészőfüggetlen CSS-ét nem
> 100-200 dollárért rakják össze.
Azert vagytok ti olyan messze a high-endtol, hogy ket lepesben ugorjatok meg :). A bongeszofuggetlenseg meg szinte fuggetlen ettol. A mostani megjelenesetek is vagy az, vagy nem. Az egyik egy intuitiv kicsit muveszi munka, a masik meg pocsolgetes a szoftverekkel. De te tudod, meg lehet mindent magyarazni, hogy miert nem, en csak probaltam ravilagitani kivulallokent, hogy ez eleg fontos lenne, mert mar csak olyanok vagyunk, hogy ranezesre itelunk. Ha rozoga szarnak nez ki valami, akkor ugy fogjuk kezelni, amig be nem bizonyitja, hogy nem az. Ha meg profi munkanak, akkor meg ugy. Fuggetlenul attol, hogy valojaban milyen.
> Idővel a külső felhasználók majd belehallgathatnak a felvett dalok elejébe,
Es azt hogy? Utana eldobjatok (csak az adott session erejeig marad meg) vagy ha az egyik felhasznalo belehallgatott, akkor _utana_ egy masik is megkaphatja? Ez lenyegeben az a megoldas lenne, amit fentebb is irtam.
> Számold ki mennyi tárhelyet igényelne ha minden felhasználálónak a
> regisztrációja idejétől kezdve külön felvennének minden dalt
Szerintem nem ezt irta. Most vagy nem erted, vagy ti is ezt csinaljatok, es ezert ugy teszel, mintha nem ertened :). Nem minden felhasznalonak vesznek fel mindent, hanem folyamatosan rogzitenek az osszes csatornan, aztan ha a felhasznalo elker egy szamot, akkor megkapja, kikerul abbol a kozos poolbol, ha elfogyotak a rogzitett peldanyok, akkor masok nem kapjak meg, amig ujra rogzitesre nem kerul.
Ehhez pont annyi tarhely kell, amennyit raszansz, maximum az egyszerre rogzitheto adok szama * az adas minosege * ido. Ha figyeled a szamok nepszeruseget, es egyfajta keszlet nyilvantartast is vezetsz (mibol mennyi fogy), akkor nem kell minden szart elore felvenni egy ido utan, csak azt amit nagyon visznek. Ha jol csinalod, akkor nincs is lenyeges tarhely pazarlas, csak nehany szazalek, hiszen elobb-utobb ugyis felvenne azokat valaki.
> webkettes szájtok kristálytiszta, pixel pontos, böngészőfüggetlen CSS-ét nem
> 100-200 dollárért rakják össze.
Azert vagytok ti olyan messze a high-endtol, hogy ket lepesben ugorjatok meg :). A bongeszofuggetlenseg meg szinte fuggetlen ettol. A mostani megjelenesetek is vagy az, vagy nem. Az egyik egy intuitiv kicsit muveszi munka, a masik meg pocsolgetes a szoftverekkel. De te tudod, meg lehet mindent magyarazni, hogy miert nem, en csak probaltam ravilagitani kivulallokent, hogy ez eleg fontos lenne, mert mar csak olyanok vagyunk, hogy ranezesre itelunk. Ha rozoga szarnak nez ki valami, akkor ugy fogjuk kezelni, amig be nem bizonyitja, hogy nem az. Ha meg profi munkanak, akkor meg ugy. Fuggetlenul attol, hogy valojaban milyen.
> Idővel a külső felhasználók majd belehallgathatnak a felvett dalok elejébe,
Es azt hogy? Utana eldobjatok (csak az adott session erejeig marad meg) vagy ha az egyik felhasznalo belehallgatott, akkor _utana_ egy masik is megkaphatja? Ez lenyegeben az a megoldas lenne, amit fentebb is irtam.
> Számold ki mennyi tárhelyet igényelne ha minden felhasználálónak a
> regisztrációja idejétől kezdve külön felvennének minden dalt
Szerintem nem ezt irta. Most vagy nem erted, vagy ti is ezt csinaljatok, es ezert ugy teszel, mintha nem ertened :). Nem minden felhasznalonak vesznek fel mindent, hanem folyamatosan rogzitenek az osszes csatornan, aztan ha a felhasznalo elker egy szamot, akkor megkapja, kikerul abbol a kozos poolbol, ha elfogyotak a rogzitett peldanyok, akkor masok nem kapjak meg, amig ujra rogzitesre nem kerul.
Ehhez pont annyi tarhely kell, amennyit raszansz, maximum az egyszerre rogzitheto adok szama * az adas minosege * ido. Ha figyeled a szamok nepszeruseget, es egyfajta keszlet nyilvantartast is vezetsz (mibol mennyi fogy), akkor nem kell minden szart elore felvenni egy ido utan, csak azt amit nagyon visznek. Ha jol csinalod, akkor nincs is lenyeges tarhely pazarlas, csak nehany szazalek, hiszen elobb-utobb ugyis felvenne azokat valaki.
Twodotzero · http://webkettopontnulla.blog.hu/ 2008.03.14. 13:48:55
Belehallgatás:
Most hirtelen lusta vagyok megkeresni a pontos jogi kifejezést, de a lényeg az, hogy a felvétel egy rövid részét (pl. a dalok.hu oldalon, vagy az imeem.com oldalon látható módon) meghallgathatod más user felvételei közül is.
Ezután, ha tetszik a szám, akkor egy kattintással a kívánságaid közé kerülhet majd, és bármelyik figyelt adóról a következő lejátszáskor felveszi a recordered.
Sajnos nem tudunk más nevében más helyett felvételt csinálni, hiszen a működés lényege hogy mi "helyet adunk" a felhasználó felvevőjének, és kap mellé tárhelyet, de minden tevékenység az övé a felvételei ügyében.
Így nem "adunk át" felvételt neki, nem valósul meg a fájlmegosztás.
Az adás minőségével annyit tudunk tenni, hogy ha egy rádióból aránytalanul sok felvételt töröltök, akkor az a rádió velószínűleg belepofázós műsorvezetőkkel vagy rossz hangminőséggel dolgozik, így idővel kikerül majd a figyelt adók közül.
Ha nem 100, hanem 500 vagy 5000 adót figyelünk majd, akkor abba sok a mainstreamtól eltérő zene is belefér, de ehhez felhasználók kellenek, mert meglepően drága sávszél és szerver oldalról is az adások figyelése.
A lehetőségek határtalanok, tizenezer adóról tudunk, ezeken nagyjából minden zene előfordul. Most 100-at nézünk, egy szerver 150-200 körül visel el.
Most hirtelen lusta vagyok megkeresni a pontos jogi kifejezést, de a lényeg az, hogy a felvétel egy rövid részét (pl. a dalok.hu oldalon, vagy az imeem.com oldalon látható módon) meghallgathatod más user felvételei közül is.
Ezután, ha tetszik a szám, akkor egy kattintással a kívánságaid közé kerülhet majd, és bármelyik figyelt adóról a következő lejátszáskor felveszi a recordered.
Sajnos nem tudunk más nevében más helyett felvételt csinálni, hiszen a működés lényege hogy mi "helyet adunk" a felhasználó felvevőjének, és kap mellé tárhelyet, de minden tevékenység az övé a felvételei ügyében.
Így nem "adunk át" felvételt neki, nem valósul meg a fájlmegosztás.
Az adás minőségével annyit tudunk tenni, hogy ha egy rádióból aránytalanul sok felvételt töröltök, akkor az a rádió velószínűleg belepofázós műsorvezetőkkel vagy rossz hangminőséggel dolgozik, így idővel kikerül majd a figyelt adók közül.
Ha nem 100, hanem 500 vagy 5000 adót figyelünk majd, akkor abba sok a mainstreamtól eltérő zene is belefér, de ehhez felhasználók kellenek, mert meglepően drága sávszél és szerver oldalról is az adások figyelése.
A lehetőségek határtalanok, tizenezer adóról tudunk, ezeken nagyjából minden zene előfordul. Most 100-at nézünk, egy szerver 150-200 körül visel el.
Monda László (Wondeer) · http://monda.hu 2008.03.15. 22:55:23
blogolnigaz:
chilirec: Tartom magam ahhoz, amit a fentiekben elmondtam legalitás tekintetében, amúgy meg rohadtul nem érdekelnek. :)
XSPF: Hátterek ide vagy oda, muszály lesz belenyúlni a kódjába mert paraméterezéssel nem sok szart lehet kihozni belőle vizuális tekintetben.
atléta:
> > Idővel a külső felhasználók majd belehallgathatnak a felvett dalok elejébe,
> Es azt hogy? Utana eldobjatok (csak az adott session erejeig marad meg) vagy ha az egyik felhasznalo belehallgatott, akkor _utana_ egy masik is megkaphatja? Ez lenyegeben az a megoldas lenne, amit fentebb is irtam.
Ha valakinek megvan a dal, akkor mindenki más belehallgathat az első x másodpercig vagy az első x ütemig, itt nem ismerem pontosan a törvény betűjét.
A felvétel pedig mindenkinek egyedileg történik a saját kérésére. Aki nem hiszi, járjon utána. Lehet ellenőrizni ritka dalok alapján adott időintervallumban az alapján, hogy a műsorvezető mindig mást beszél bele. Ezen kívül az URL sémát is érdemes nézni ilyen tekintetben. Tudomásom szerint csak és kizárólag így legális.
A design tekintetében valószínűleg igazatok van, hamarosan sort kerítünk arra is.
chilirec: Tartom magam ahhoz, amit a fentiekben elmondtam legalitás tekintetében, amúgy meg rohadtul nem érdekelnek. :)
XSPF: Hátterek ide vagy oda, muszály lesz belenyúlni a kódjába mert paraméterezéssel nem sok szart lehet kihozni belőle vizuális tekintetben.
atléta:
> > Idővel a külső felhasználók majd belehallgathatnak a felvett dalok elejébe,
> Es azt hogy? Utana eldobjatok (csak az adott session erejeig marad meg) vagy ha az egyik felhasznalo belehallgatott, akkor _utana_ egy masik is megkaphatja? Ez lenyegeben az a megoldas lenne, amit fentebb is irtam.
Ha valakinek megvan a dal, akkor mindenki más belehallgathat az első x másodpercig vagy az első x ütemig, itt nem ismerem pontosan a törvény betűjét.
A felvétel pedig mindenkinek egyedileg történik a saját kérésére. Aki nem hiszi, járjon utána. Lehet ellenőrizni ritka dalok alapján adott időintervallumban az alapján, hogy a műsorvezető mindig mást beszél bele. Ezen kívül az URL sémát is érdemes nézni ilyen tekintetben. Tudomásom szerint csak és kizárólag így legális.
A design tekintetében valószínűleg igazatok van, hamarosan sort kerítünk arra is.
blogolnigaz 2008.03.16. 11:28:18
ML:
>chilirec: Tartom magam ahhoz, amit a fentiekben elmondtam legalitás tekintetében,
>amúgy meg rohadtul nem érdekelnek. :)
jo hat vegulis ertheto, hogy letori a lelkesedesedet, hogy valakik mar joval elottetek kitalaltak es megvalositottak azt, amin ti erolkodtok, es raadasul sokkal jobban is csinaljak. :)
>chilirec: Tartom magam ahhoz, amit a fentiekben elmondtam legalitás tekintetében,
>amúgy meg rohadtul nem érdekelnek. :)
jo hat vegulis ertheto, hogy letori a lelkesedesedet, hogy valakik mar joval elottetek kitalaltak es megvalositottak azt, amin ti erolkodtok, es raadasul sokkal jobban is csinaljak. :)
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.16. 15:00:42
> Aki nem hiszi, járjon utána.
Elhiszem en, de nem is igazan erdekel. Ez amolyan jogi szarakodas, engem meg a technologia jobban izgat :). Nem gondolom, hogy torvenyserto modon mukodnetek.
> műsorvezető mindig mást beszél bele.
Belebeszel? Na ez jo marketingje a szolgaltatasnak ;-).
Elhiszem en, de nem is igazan erdekel. Ez amolyan jogi szarakodas, engem meg a technologia jobban izgat :). Nem gondolom, hogy torvenyserto modon mukodnetek.
> műsorvezető mindig mást beszél bele.
Belebeszel? Na ez jo marketingje a szolgaltatasnak ;-).
Monda László (Wondeer) · http://monda.hu 2008.03.16. 19:58:40
blogolnigaz:
Egyáltalán nem töri le a lelkesedésemet, hogy már előttünk kitalálták, de minél előbb találták ki annál jobban örülök neki mert az azt jelenti, hogy lassan fejlődnek. Részemről nem ignorancia, hogy nem érdekelnek, egyszerűen a látottak alapján nem hiszem, hogy tanulhatnánk tőlük. Ez volt az utolsó hozzászólásom a témában.
atléta:
Tökéletesen megértem a hozzáállásodat jogi téren. Nekem is ugyanilyen az alaphozzáállásom, de ez a project megkívánja, hogy jogban is valamennyire képben legyek.
A belebeszélés kiszűrésére már megvan az algoritmus, amit használni fogunk. Erről sajnos nem árulhatok el részleteket, top secret. ;)
Egyáltalán nem töri le a lelkesedésemet, hogy már előttünk kitalálták, de minél előbb találták ki annál jobban örülök neki mert az azt jelenti, hogy lassan fejlődnek. Részemről nem ignorancia, hogy nem érdekelnek, egyszerűen a látottak alapján nem hiszem, hogy tanulhatnánk tőlük. Ez volt az utolsó hozzászólásom a témában.
atléta:
Tökéletesen megértem a hozzáállásodat jogi téren. Nekem is ugyanilyen az alaphozzáállásom, de ez a project megkívánja, hogy jogban is valamennyire képben legyek.
A belebeszélés kiszűrésére már megvan az algoritmus, amit használni fogunk. Erről sajnos nem árulhatok el részleteket, top secret. ;)
blogolnigaz 2008.03.16. 20:26:48
ML:
>Egyáltalán nem töri le a lelkesedésemet, hogy már előttünk kitalálták,
hat ez a hires magyar mentalitas ;)
>mert az azt jelenti, hogy lassan fejlődnek
>...
>nem hiszem, hogy tanulhatnánk tőlük
:DD
hat azert talan megis van mit tanulnotok toluk, hiszen nekik sikerult osszehozni 1 jol mukodo szolgaltatast, ti pedig lassan 1 eve probalkoztok, es azalatt sem voltatok kepesek csinalni semmi szamottevot.
>A belebeszélés kiszűrésére már megvan az algoritmus, amit használni fogunk.
>Erről sajnos nem árulhatok el részleteket, top secret. ;)
twodotzero lehet megis kikotyogta, vagy ez volt a csel? ;P
>>ha egy rádióból aránytalanul sok felvételt töröltök,
>>akkor az a rádió velószínűleg belepofázós műsorvezetőkkel vagy rossz hangminőséggel dolgozik,
>>így idővel kikerül majd a figyelt adók közül.
;)
>Egyáltalán nem töri le a lelkesedésemet, hogy már előttünk kitalálták,
hat ez a hires magyar mentalitas ;)
>mert az azt jelenti, hogy lassan fejlődnek
>...
>nem hiszem, hogy tanulhatnánk tőlük
:DD
hat azert talan megis van mit tanulnotok toluk, hiszen nekik sikerult osszehozni 1 jol mukodo szolgaltatast, ti pedig lassan 1 eve probalkoztok, es azalatt sem voltatok kepesek csinalni semmi szamottevot.
>A belebeszélés kiszűrésére már megvan az algoritmus, amit használni fogunk.
>Erről sajnos nem árulhatok el részleteket, top secret. ;)
twodotzero lehet megis kikotyogta, vagy ez volt a csel? ;P
>>ha egy rádióból aránytalanul sok felvételt töröltök,
>>akkor az a rádió velószínűleg belepofázós műsorvezetőkkel vagy rossz hangminőséggel dolgozik,
>>így idővel kikerül majd a figyelt adók közül.
;)
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.03.16. 23:21:04
> A belebeszélés kiszűrésére már megvan az algoritmus, amit
> használni fogunk. Erről sajnos nem árulhatok el
> részleteket, top secret. ;)
Hat ha nem a Twodotzero altal 'kikotyogott' megoldas, akkor pl. lehet valami spektrum analizis, esetleg valami letezo audio fingerprinting hasznalata (music brainz). Egyik sem rocket science :). De a 'kikotyogott' a legjobb, mert az a legegyszerubb, es igeny szerint a tobbivel is lehet pocsolodni, ha meg mindig nem vagytok elegedettek.
> használni fogunk. Erről sajnos nem árulhatok el
> részleteket, top secret. ;)
Hat ha nem a Twodotzero altal 'kikotyogott' megoldas, akkor pl. lehet valami spektrum analizis, esetleg valami letezo audio fingerprinting hasznalata (music brainz). Egyik sem rocket science :). De a 'kikotyogott' a legjobb, mert az a legegyszerubb, es igeny szerint a tobbivel is lehet pocsolodni, ha meg mindig nem vagytok elegedettek.
Vidi Rita 2008.03.18. 21:03:24
hahó!
örömmel látom, hogy végre történik valami.
Csak azt szeretném mondani, hogy lépjetek túl azon, hogy ez most egy zsír új dolog-e, vagy már valakik, valahol kitalálták a szisztémát a wondeer előtt!
Egy teljesen új dolgot sokkal nehezebb lenne megetetni a közönséggel(világgal), ha meg már máshol működik valami hasonló, akkor lehet örülni, itt is sikere lesz!
Én drukkolok:)
örömmel látom, hogy végre történik valami.
Csak azt szeretném mondani, hogy lépjetek túl azon, hogy ez most egy zsír új dolog-e, vagy már valakik, valahol kitalálták a szisztémát a wondeer előtt!
Egy teljesen új dolgot sokkal nehezebb lenne megetetni a közönséggel(világgal), ha meg már máshol működik valami hasonló, akkor lehet örülni, itt is sikere lesz!
Én drukkolok:)